HD Voice to doskonała jakość dźwięku prowadzonych rozmów telefonicznych. Różnicę w jakości słychać natychmiast. Dźwięk jest krystalicznie czysty i wyraźny, głos słyszany w słuchawce jest bardziej naturalny i wyostrzony, dzięki czemu użytkownicy telefonów z HD Voice mają wrażenie, jakby stali obok siebie i prowadzili bezpośrednią rozmowę.
W pierwszym etapie usługa HD Voice została udostępniona w Warszawie i części województwa mazowieckiego oraz województwach Polski wschodniej (podlaskie i lubelskie). W pierwszym kwartale 2015 roku będzie już dostępna na obszarze całego kraju.
Usługa jest automatycznie dostępna dla wszystkich klientów, jest całkowicie bezpłatna i nie wymaga żadnych działań aktywacyjnych. Wystarczy posiadać odpowiedni telefon lub smartfon – HD Voice obsługuje zdecydowana większość nowoczesnych telefonów i smartfonów sprzedawanych w ostatnich latach. Spośród urządzeń dostępnych w aktualnej ofercie Plusa obsługuje ją blisko 80% modeli.
„Usługa HD Voice jest kolejną korzyścią, jaką wprowadzamy z myślą o komforcie naszych klientów.” – mówi Beata Białkowska, Dyrektor Zarządzający ds. Marketingu w Plusie i Cyfrowym Polsacie – „To również jeden z etapów związanych z przygotowaniami do wprowadzenia do oferty Plusa usług głosowych bazujących na technologii LTE, czyli VoLTE. Mamy już za sobą zakończone sukcesem pierwsze testy tego nowatorskiego rozwiązania.” VoLTE (Voice over LTE) pozwala na zestawianie połączeń głosowych po sieci LTE, jest więc, po HD Voice, kolejnym skokiem jakościowym w ich rozwoju.