Operator stworzył trzy proste taryfy. To powtórka z działań Playa i Nju Mobile. Teraz czas na ruch Polkomtelu.
T-Mobile wprowadza trzy taryfy: Basic, Komfort i Premium, które zastąpią dziewięć dotychczasowych. Ma być prościej i taniej. Czy rzeczywiście?
Klienci korzystający z najtańszej taryfy Basic za 39,99 zł dostaną 400 minut na rozmowy do wszystkich sieci komórkowych i na telefony stacjonarne. Jeśli wybiorą opcję bez telefonu, opłata za abonament spada do 19,99 zł. Za pakiet 0,5 GB internetu będą musieli dodatkowo zapłacić 10 zł, a za nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci – 20 zł. Jeśli chcą wysłać dowolną liczbę SMS-ów, muszą dopłacić kolejne 10 zł. Klient, który wybierze wszystkie opcje (bez telefonu) i podpisze umowę na 24 miesiące, zapłaci prawie 60 zł miesięcznie. Do tej pory najniższy abonament w T-Mobile kosztował 29 zł i zawierał 150 minut do wszystkich sieci, wymiennych na SMS-y.
W taryfie Komfort za 59,99 zł (bez telefonu 29,99 zł) jest 800 minut na połączenia do wszystkich sieci. Chcąc rozmawiać i wysyłać SMS-y bez limitu, trzeba dopłacić odpowiednio 10 zł i 5 zł. 1 GB internetu kosztuje 10 zł.
Dopiero w najdroższym abonamencie Premium za 79,99 zł nie trzeba dopłacać za nielimitowane rozmowy i SMS-y. Ale za pakiet 2 GB internetu zapłacimy dodatkowe 10 zł. We wszystkich trzech taryfach operator nie policzy nam za pakiet internetowy, jeśli podpiszemy umowę na 36 miesięcy.
Taryfy T-Mobile to odpowiedź na oferty Nju Mobile i Play Unlimited. W nowym projekcie Orange, czyli w Nju Mobile, za nielimitowane rozmowy i SMS-y do wszystkich sieci oraz pakiet internetowy 1 GB trzeba zapłacić 57 zł, ale umowę można rozwiązać już po miesiącu. W Play Unlimited 4.0 za ten sam zestaw z pakietem 2 GB zapłacimy prawie 60 zł, jednak i ten operator proponuje krótszą niż T-Mobile umowę, bo na 15 miesięcy.
W Plusie najniższy abonament z minutami do wszystkich kosztuje ponad 109 zł. Polkomtel jako jedyny z czwórki dużych operatorów nie odświeżył jeszcze taryf. – Jako jedyny nie wszedł na rynek taryf „no limit”. Teraz będzie musiał dołączyć do pozostałych, bo wiele wskazuje na to, że jego oferta nie cieszy się wielkim zainteresowaniem – mówi Witold Tomaszewski, prowadzący portal Telepolis.pl. Telepolis szacuje, że w III kw. tego roku Plus stracił najwięcej, prawie 92 tys. klientów.
Aleksandra Gieros-Brzezińska, kierownik działu komunikacji korporacyjnej w Plusie, uważa, że szacunki Telepolis dotyczące przenoszenia numerów z sieci Plusa do innych operatorów nie są trafne. Twierdzi, że dynamicznie rośnie zarówno liczba użytkowników sieci Polkomtelu, jak i ilości danych, jakie zużywają w taryfach z internetem LTE. – Mamy nowoczesne oferty, dostosowane do oczekiwań klientów, a tej jesieni jeszcze zaskoczymy naszą konkurencję – deklaruje.

120,4 tys. klientów według Telepolis.pl odeszło z T-Mobile w III kw. 2013 r.

218,4 tys. lientów według Telepolis.pl przyjął z innych sieci Play w III kw. 2013 r.