"Debiut na rynku głównym GPW poprzedzi publiczna oferta 10 mln akcji nowej emisji, odpowiadających 25,4% podwyższonego kapitału" - głosi komunikat.

"Środki z emisji wykorzystamy zarówno na współfinansowanie rozwoju obecnej oferty i głębszą penetrację rynku z oferowanymi już usługami, jak również wzbogacenie oferty o nowe produkty. Mając liczne grono klientów, zdywersyfikowaną działalność oraz odpowiednie zaplecze techniczne możemy myśleć nie tylko o usługach tradycyjnie kojarzonych z telekomunikacją" - powiedział  wiceprezes TPH Marek Montoya, cytowany w komunikacie.

Dodał, że firma chce rozwijać projekty sprzedażowe o atrakcyjnej stopie zwrotu przy ograniczonym ryzyku biorąc pod uwagę rosnące zaplecze abonenckie, przede wszystkim w zakresie klienta indywidualnego.

Wpływy z emisji grupa telekomunikacyjna zamierza przeznaczyć na rozwój bazy abonenckiej, czyli przede wszystkim akwizycję klientów indywidualnych, rozbudowę infrastruktury sieciowej i stworzenie centrum przetwarzania danych  dla średnich i dużych przedsiębiorstw, podano również.

Prospekt został zaakceptowany 17 września. Budowa księgi popytu dla inwestorów instytucjonalnych rozpocznie się 12 listopada, 14 listopada ustalona zostanie cena emisyjna, zapisy dla inwestorów indywidualnych potrwają od 15 do 21 listopada, a przydział akcji nastąpi do 27 listopada.

W skład Grupy Kapitałowej Tele-Polska Holding wchodzi pięć firm  (e-Telko Sp. z o.o., Teltraffic Sp. z o.o.. DiD Sp. z o.o., TelePolska Sp. z o.o., Mail-box Sp. z o.o.), świadczących pełen zakres usług telekomunikacyjnych klientom indywidualnym, biznesowym, instytucjom publicznym oraz operatorom telekomunikacyjnym.