Reklama

Jak zwiększyć frekwencję w wyborach samorządowych?

6. Rozsądek ponad emocjamiWedług prognoz socjologów SWPS, w najbliższych wyborach samorządowych weźmie udział ok. 45 proc. uprawnionych do głosowania Polaków. – Frekwencja w wyborach lokalnych jest stosunkowo stabilna, od kilku lat utrzymuje się na tym samym poziomie, więc można przypuszczać, że jest ona znacznie mniej podatna na zawirowania na ogólnopolskiej scenie politycznej niż frekwencja w wyborach parlamentarnych – ocenia dr Marta Żerkowska-Balas, socjolog SWPS. Jak głosują Polacy? Czy swoje decyzje wyborcze podejmują emocjonalnie czy racjonalnie? Badania pokazują, że w wyborach na szczeblu lokalnym Polacy raczej „głosują sercem”, jednak to właśnie racjonalne podejście pcha wyborców do urn częściej, niż emocjonalne nastawienie. [SWPS]
6. Rozsądek ponad emocjamiWedług prognoz socjologów SWPS, w najbliższych wyborach samorządowych weźmie udział ok. 45 proc. uprawnionych do głosowania Polaków. – Frekwencja w wyborach lokalnych jest stosunkowo stabilna, od kilku lat utrzymuje się na tym samym poziomie, więc można przypuszczać, że jest ona znacznie mniej podatna na zawirowania na ogólnopolskiej scenie politycznej niż frekwencja w wyborach parlamentarnych – ocenia dr Marta Żerkowska-Balas, socjolog SWPS. Jak głosują Polacy? Czy swoje decyzje wyborcze podejmują emocjonalnie czy racjonalnie? Badania pokazują, że w wyborach na szczeblu lokalnym Polacy raczej „głosują sercem”, jednak to właśnie racjonalne podejście pcha wyborców do urn częściej, niż emocjonalne nastawienie. [SWPS] / ShutterStock
Osoby, które mają łatwy dostęp do punktu wyborczego, znają się choć w minimalnym stopniu na polityce i mają poczucie, że ich głos ma znaczenie – chętniej biorą udział w wyborach w Polsce. Ciekawe wnioski płyną z badania socjologa SWPS.

Powiązane

Zapisz się na newsletter
Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama

Zobacz więcej

image for background

Przejdź do strony głównej