Po skargach samorządowców na system e-Doręczeń jest poprawiany. Centralny Ośrodek Informatyki przekazał, że w obliczu trudności aktywnie wspiera operatora e-Doręczeń, czyli Pocztę Polską, w celu zapewnienia stabilności systemu

„Poczta Polska stale podejmuje szereg działań optymalizacyjnych, a w razie potrzeby naprawczych, jako operator systemu e-Doręczeń oraz wdraża zmiany mające na celu przyspieszenie procesu przetwarzania e-Doręczeń” – poinformowała w komunikacie Poczta.

Priorytetem bezpieczeństwo danych

O dużych problemach z funkcjonowaniem e-Doręczeń pisaliśmy w poniedziałek (czytaj więcej: „Porażka systemu e-Doręczeń”, DGP nr 12/2024). W ocenie Poczty Polskiej, która obsługuje system jako operator wyznaczony, „najczęstsze zgłaszane problemy z prędkością działania systemu związane są z nieprawidłową konfiguracją systemów po stronie klientów”. COI pisze natomiast o problemach po stronie operatora.

„W przypadku wystąpienia opóźnień w dostarczaniu przesyłek zespół aktywnie współpracuje z zaangażowanymi stronami, aby jak najszybciej zidentyfikować i wyeliminować przyczynę opóźnienia” – podkreśla Poczta Polska. Zapewnia również, że priorytetem jest zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych,w tym numerów PESEL (pisaliśmy o przypadkach ich ujawnienia).

„W odpowiedzi na sygnały napływające od przedstawicieli Jednostek Samorządu Terytorialnego (JST), w minionym tygodniu zespół Centralnego Ośrodka Informatyki (COI) zaoferował Poczcie Polskiej wsparcie w zakresie rozwiązania pojawiających się po stronie Operatora problemów technicznych, będących bezpośrednią przyczyną zgłaszanych przez użytkowników opóźnień i nieprawidłowości w doręczaniu korespondencji” – czytamy natomiast w komunikacie COI.

Stołeczny ratusz korzysta z e-Doręczeń

Z kolei warszawski magistrat zapewnia o stosowaniu nowego systemu przy wysyłce decyzji podatkowych.

„Wysyłka decyzji podatkowych realizowana jest z uwzględnieniem e-Doręczeń. Podatnicy, którzy mają elektroniczne adresy do doręczeń, nie otrzymują decyzji papierowych. Decyzje te zostaną do nich wysłane na właściwy adres doręczeń elektronicznych (ADE)” – wskazuje Urząd m.st. Warszawy. ©℗