Burmistrz miasta opracował projekt uchwały dotacyjnej na zabytki na 2023 r. We wzorze wniosku znalazł się wymóg dołączenia załączników, w tym „innych załączników i ewentualnych opinii”. Chodzi o to, aby „zabezpieczyć” interes gminy w razie konieczności weryfikacji wniosków i móc wzywać w razie potrzeby do podania dodatkowych informacji. Czy taki zapis jest prawnie dopuszczalny?
Na co można przeznaczyć
- sporządzenie ekspertyz technicznych i konserwatorskich – przeprowadzenie badań konserwatorskich lub architektonicznych;
- wykonanie dokumentacji konserwatorskiej – opracowanie programu prac konserwatorskich i restauratorskich;
- wykonanie projektu budowlanego;
- sporządzenie projektu odtworzenia kompozycji wnętrz;
- zabezpieczenie, zachowanie i utrwalenie substancji zabytku;
- stabilizację konstrukcyjną części składowych zabytku lub ich odtworzenie w zakresie niezbędnym dla zachowania tego zabytku;
- odnowienie lub uzupełnienie tynków i okładzin architektonicznych albo ich całkowite odtworzenie, z uwzględnieniem charakterystycznej dla tego zabytku kolorystyki;
- odtworzenie zniszczonej przynależności zabytku, jeżeli odtworzenie to nie przekracza 50 proc. oryginalnej substancji tej przynależności;
- odnowienie lub całkowite odtworzenie okien (w tym ościeżnic i okiennic, zewnętrznych odrzwi i drzwi, więźby dachowej, pokrycia dachowego, rynien i rur spustowych), modernizację instalacji elektrycznej w zabytkach drewnianych lub w zabytkach posiadających oryginalne, wykonane z drewna części składowe i przynależności, i inne wymienione zadania.