statystyki

W 2020 r. mają ruszyć nowe moduły w elektronicznym rejestrze Bazy Danych o Odpadach

autor: Paweł Sikora16.11.2018, 07:00
Każdy kto wejdzie na stronę, a w szczególności podmioty, które prowadzą działalność w zakresie gospodarki odpadami, będą mogły sprawdzić zakres i legalność prowadzonej działalności przez potencjalnych kontrahentów, w tym zbierających, transportujących,sprzedających lub przetwarzających odpady.

Każdy kto wejdzie na stronę, a w szczególności podmioty, które prowadzą działalność w zakresie gospodarki odpadami, będą mogły sprawdzić zakres i legalność prowadzonej działalności przez potencjalnych kontrahentów, w tym zbierających, transportujących,sprzedających lub przetwarzających odpady.źródło: ShutterStock

24 stycznia 2018 r. uruchomiony został przez Ministerstwo Środowiska, a prowadzony przez marszałków województw, elektroniczny Rejestr-BDO (Bazy Danych o Odpadach). Wpisowi do tego rejestru podlegają wszystkie podmioty (firmy prywatne, komunalne) działające w zakresie gospodarowania odpadami. Ten kto się tam nie znajdzie, nie będzie mógł prowadzić działalności. Wpis to wymóg ustawowy i za jego niewykonanie grożą surowe konsekwencje. 2019 rok to czas przygotowań, przede wszystkim dla twórców systemu.

Celem wprowadzenia BDO jest uszczelnienie systemu ewidencjonowania odpadów oraz stworzenie nowego narzędzia dla inspektorów środowiska. Chodzi również o to, aby informacje dotyczące transferu odpadów można było na bieżąco weryfikować za pomocą internetowego rejestru. Ponadto baza ma służyć do gromadzenia danych dotyczących m.in. wprowadzonych do obiegu produktów. Docelowo (jeszcze nie jest) BDO będzie zbiorczą ewidencją odpadów oraz miejscem zawierającym informacje związane z ich zagospodarowaniem, ponieważ obejmie wszystkie podmioty, które są zobowiązane do jej prowadzenia.


Pozostało jeszcze 79% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (2)

  • i co?(2018-11-16 08:33) Zgłoś naruszenie 23

    nowe ustawy, moduły, bazy itp, a moi sąsiedzi nadal palą śmieci w piecach

    Odpowiedz
  • Alina(2018-11-16 12:31) Zgłoś naruszenie 20

    Problem polega na tym, że zaostrzenie przepisów dotknie głównie firmy działające legalnie w branży gospodarki odpadami. Koszty zabezpieczeń, monitoringów etc. poniosą przedsiębiorcy od zawsze wpisani do rejestrów i kontrolowani przez różne organy publiczne. Przestępcy nigdy tych kosztów nie poniosą, ani nigdzie nie będą ujawniać rodzaju swojej działalności.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane