Reklama

Reklama

Jak stworzyć idealny profil na zawodowych portalach społecznościowych?

Subscribe Youtube image Subskrybuj nas na Youtube
Gdzie chcemy być Portali społecznościowych jest wiele, więc każdy ma szeroki wybór. Doświadczenia konsultantów HRK potwierdzone statystykami użytkowania, jasno wskazują, że zawodowo liczą się obecnie trzy portale: 1. LinkedIn – ok 1,3 mln użytkowników w Polsce, ok 200 mln użytkowników na świecie 2. GoldenLine.pl – ok 1,7 mln użytkowników 3. Twitter – ok. 2,5 mln użytkowników, ok 200 mln użytkowników na świecie. „Zaletą LinkedIn jest z pewnością międzynarodowość. Jeśli mamy zagranicznych klientów, pracujemy w globalnej firmie – obecność tutaj jest wręcz obowiązkowa. Z drugiej strony często używany w komunikacji język angielski bywa barierą dla części osób. Choć w ustawieniach portalu można wybrać opcję polskojęzyczną, to profile osób opisane w języku angielskim nie zostaną przetłumaczone. Dlatego, jeśli nasza praca nie obejmuje międzynarodowych kontaktów, bardziej wygodnym w użytkowaniu może okazać się polski GoldenLine.pl” – radzi Monika Błaszczyk, menedżer HRK SSC/BPO. Twitter warto zastosować, jako portal uzupełniający – pozwalający w łatwy i szybki sposób zaprezentować swoje opinie o rzeczywistości biznesowej. Do popularnych portali społecznościowych należy również Facebook, Instagram, Pinterest, Google Plus. Zwyczajowo są traktowane w Polsce, jako portale do aktywności prywatnych. Warto wtedy zadbać o odpowiednie ustawienia prywatności, aby treści, zdjęcia przedstawiające nas w sferze domowej nie wpływały na profesjonalny wizerunek.
Gdzie chcemy być Portali społecznościowych jest wiele, więc każdy ma szeroki wybór. Doświadczenia konsultantów HRK potwierdzone statystykami użytkowania, jasno wskazują, że zawodowo liczą się obecnie trzy portale: 1. LinkedIn – ok 1,3 mln użytkowników w Polsce, ok 200 mln użytkowników na świecie 2. GoldenLine.pl – ok 1,7 mln użytkowników 3. Twitter – ok. 2,5 mln użytkowników, ok 200 mln użytkowników na świecie. „Zaletą LinkedIn jest z pewnością międzynarodowość. Jeśli mamy zagranicznych klientów, pracujemy w globalnej firmie – obecność tutaj jest wręcz obowiązkowa. Z drugiej strony często używany w komunikacji język angielski bywa barierą dla części osób. Choć w ustawieniach portalu można wybrać opcję polskojęzyczną, to profile osób opisane w języku angielskim nie zostaną przetłumaczone. Dlatego, jeśli nasza praca nie obejmuje międzynarodowych kontaktów, bardziej wygodnym w użytkowaniu może okazać się polski GoldenLine.pl” – radzi Monika Błaszczyk, menedżer HRK SSC/BPO. Twitter warto zastosować, jako portal uzupełniający – pozwalający w łatwy i szybki sposób zaprezentować swoje opinie o rzeczywistości biznesowej. Do popularnych portali społecznościowych należy również Facebook, Instagram, Pinterest, Google Plus. Zwyczajowo są traktowane w Polsce, jako portale do aktywności prywatnych. Warto wtedy zadbać o odpowiednie ustawienia prywatności, aby treści, zdjęcia przedstawiające nas w sferze domowej nie wpływały na profesjonalny wizerunek. / ShutterStock
Obecnie podstawową wizytówką specjalistów i menedżerów w Polsce oraz na świecie jest profesjonalny profil na zawodowych portalach społecznościowych. 90% osób sprawdzi w Internecie informacje o potencjalnym kontrahencie, partnerze biznesowym czy kandydacie do pracy. Jak sprawić by pierwsze wrażenie online było korzystne?

Powiązane

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama

Zobacz więcej

image for background

Przejdź do strony głównej