Osoba podejmująca swoją pierwszą pracę nabywa prawo do urlopu w pierwszym roku pracy z upływem każdego przepracowanego miesiąca w wymiarze 1/12 urlopu przysługującego mu w skali roku. Jeżeli zatem pracownik podjął pracę 1 czerwca, to prawo do pierwszego urlopu nabędzie 30 czerwca.
Firma, w której pracuję, dział kadrowy ma w innym mieście. W efekcie muszę wysyłać listę obecności i wnioski urlopowe w formie papierowej. Czy przepisy pozwalają na wnioskowanie urlopu i uzyskiwanie w tej sprawie decyzji przełożonych również w formie elektronicznej? Czy w razie kontroli może to stanowić problem?
Kodeks pracy nie reguluje tej kwestii szczegółowo, nie określa też dokładnie formy, w jakiej wnioski urlopowe muszą być składane. Zatem nie ma obowiązku, by wnioskowanie odbywało się w formie pisemnej, i formalnie nie ma przeszkód, by były one składane mejlowo. Należy jednak pamiętać, że ta regulacja jest zależna od decyzji pracodawcy. W formie papierowej musi być prowadzona tylko ewidencja czasu pracy – a tam odnotowuje się korzystanie przez pracownika z urlopu.
Pozostało
89%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama