statystyki

Kiedy pracodawca może odwołać pracownika z urlopu

autor: Sebastian Kryczka07.07.2015, 20:00
Prawo do odwołania pracownika z wypoczynku powinno być przez przedsiębiorców traktowane jako ostateczność.

Prawo do odwołania pracownika z wypoczynku powinno być przez przedsiębiorców traktowane jako ostateczność.źródło: ShutterStock

Odwołanie z urlopu może nastąpić tylko w wyjątkowych sytuacjach. Pracodawca nie może też zażądać od podwładnego podania numeru telefonu, pod którym będzie on dostępny w trakcie wypoczynku.

Prawo do odwołania pracownika z wypoczynku powinno być przez przedsiębiorców traktowane jako ostateczność. Wynika to z faktu, iż urlop co do zasady powinien być nieprzerwany. Konsekwencją powyższej reguły jest ograniczenie prawa do dzielenia urlopu, jak również możliwości jego przerwania, która jest zastrzeżona tylko w wyjątkowych sytuacji.

Okoliczności niemożliwe do przewidzenia

W pierwszej kolejności należy zauważyć, że okoliczność będąca podstawą odwołania pracownika z urlopu nie powinna być wiadoma pracodawcy – ani możliwa do przewidzenia – przed formalnym rozpoczęciem przez pracownika wypoczynku. W przeciwnym razie przedsiębiorca miałby prawo przesunąć podwładnemu urlop z powodu szczególnych potrzeb, których wystąpienie spowodowałoby poważne zakłócenia w ramach organizacji pracy.


Pozostało jeszcze 72% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane