statystyki

Kradzież, spóźniony lot, zła usługa lekarska. Coraz częściej skarżymy się do ECK

autor: Klara Klinger, Patrycja Otto02.11.2016, 07:58; Aktualizacja: 02.11.2016, 09:03
prawo

Jedna z wyższych kwot odszkodowania, którą udało się za pośrednictwem ECK wywalczyć polskim konsumentom, to 3 tys. euroźródło: ShutterStock

Kradzież, spóźniony lot, zła usługa lekarska – rośnie liczba i wartość spraw, z którymi zwracamy się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

W pierwszych trzech kwartałach tego roku Polacy poskarżyli się do ECK na wadliwe usługi czy towary aż 2550 razy. Dla porównania w całym ubiegłym roku skarg było 1728, a w 2012 r. – 1484. Jeszcze wyraźnie wzrost widać, jeśli wziąć pod uwagę wartość zgłaszanych spraw. W ostatnich trzech kwartałach wyniosła ona 1,238 mln euro. Dla porównania w całym roku ubiegłym – 840 tys. euro, a w 2012 r. – niecałe 400 tys. euro.

– Z każdym też rokiem zwiększa się świadomość konsumentów na temat przysługujących im praw oraz wiedza na temat organizacji, w których można uzyskać wsparcie przy załatwianiu reklamacji – wyjaśnia Katarzyna Słupek, rzeczniczka ECK.

Sprawy w ECK Polska

Sprawy w ECK Polska

źródło: Dziennik Gazeta Prawna


Pozostało 62% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane