statystyki

Kradzież, spóźniony lot, zła usługa lekarska. Coraz częściej skarżymy się do ECK

autor: Klara Klinger, Patrycja Otto02.11.2016, 07:58; Aktualizacja: 02.11.2016, 09:03
prawo

Jedna z wyższych kwot odszkodowania, którą udało się za pośrednictwem ECK wywalczyć polskim konsumentom, to 3 tys. euroźródło: ShutterStock

Kradzież, spóźniony lot, zła usługa lekarska – rośnie liczba i wartość spraw, z którymi zwracamy się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

W pierwszych trzech kwartałach tego roku Polacy poskarżyli się do ECK na wadliwe usługi czy towary aż 2550 razy. Dla porównania w całym ubiegłym roku skarg było 1728, a w 2012 r. – 1484. Jeszcze wyraźnie wzrost widać, jeśli wziąć pod uwagę wartość zgłaszanych spraw. W ostatnich trzech kwartałach wyniosła ona 1,238 mln euro. Dla porównania w całym roku ubiegłym – 840 tys. euro, a w 2012 r. – niecałe 400 tys. euro.

– Z każdym też rokiem zwiększa się świadomość konsumentów na temat przysługujących im praw oraz wiedza na temat organizacji, w których można uzyskać wsparcie przy załatwianiu reklamacji – wyjaśnia Katarzyna Słupek, rzeczniczka ECK.

Sprawy w ECK Polska

Sprawy w ECK Polska

źródło: Dziennik Gazeta Prawna


Pozostało jeszcze 62% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane