Ustawa o prawach konsumenta: Niedoinformowani klienci w sieci

autor: Sławomir Wikariak04.03.2015, 08:13; Aktualizacja: 04.03.2015, 09:11
internet

Od ponad dwóch miesięcy na przedsiębiorcach handlujących w sieci ciąży wiele dodatkowych obowiązków informacyjnych. Dotyczy to również sprzedawców z serwisów aukcyjnych.źródło: ShutterStock

Przedsiębiorcy handlujący na Allegro zapominają, że nie wystarczy umieścić wymaganych prawem informacji na stronie internetowej

Od ponad dwóch miesięcy na przedsiębiorcach handlujących w sieci ciąży wiele dodatkowych obowiązków informacyjnych. Dotyczy to również sprzedawców z serwisów aukcyjnych. Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827) muszą nie tylko wskazywać swoje dane identyfikacyjne, podawać wszystkie koszty związane z transakcją, ale także informować o prawie do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, związanych z tym kosztach transportu czy wreszcie sposobie i terminie rozpatrywania reklamacji. Wielu tych, dla których handel na Allegro stanowi trzon działalności, próbuje sprostać tym obowiązkom. Niestety, wielu również zapomina, że podanie ich na stronie to nie wszystko.


Pozostało 83% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane