Czy ubezpieczony musi zawiadomić policję

Wróciłem do kraju i dopiero wówczas powiadomiłem ubezpieczyciela o utracie sprzętu narciarskiego i bagażu. Teraz mam problemy z uzyskaniem odszkodowania, bo nie zawiadomiłem miejscowej policji. Czy ubezpieczyciel ma rację, zarzucając mi, że nie dopełniłem swoich obowiązków?

Czy ubezpieczyciel zapłaci za narty i pozostały sprzęt

Wyjeżdżamy na zimowy urlop. Chcemy również ubezpieczyć sprzęt sportowy. Czy w razie jego utraty albo zniszczenia ubezpieczyciel zapłaci również za buty, gogle i kombinezon?

Czy właściciel hotelu odpowiada za bezpieczeństwo

Podczas pobytu na zimowisku mieszkałem w hotelu w pobliżu stoku. Właściciel zakazał wnoszenia nart, kijów i snowboardów do pokoju i na przechowywanie ich wyznaczył specjalne pomieszczenie na parterze. Z tego pomieszczenia mój sprzęt został skradziony. Czy właściciel hotelu powinien wypłacić odszkodowanie za utracone rzeczy? Czy odpowiada również za utratę bagażu z pokoju hotelowego?

Czy przewoźnik odpowiada za rzeczy w luku bagażowym

Na zimowy urlop pojechałem autokarem. Narty umieściłem w luku bagażowym, skąd zostały skradzione. Sprawcy kradzieży policja nie ujęła. Czy właściciel autokaru musi wypłacić odszkodowanie?

Czy można złożyć skargę na linie lotnicze

Czytelnik utracił bagaż podczas podróży samolotem. Gdzie powinien złożyć reklamację? Czy może dochodzić roszczeń przed sądem w razie wypłaty zbyt niskiego odszkodowania?

Czy odszkodowanie może przewyższyć szkodę

Mam bardzo drogi sprzęt narciarski. Chcę wykupić dwie polisy u dwóch różnych ubezpieczycieli. Nawet maksymalne odszkodowanie z jednej polisy nie pokryje całej szkody. Czy w razie szkody otrzymam pełne wypłaty z obu polis, nawet gdy łączna kwota przewyższy szkodę?

To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Jak można uzyskać odszkodowanie za utracony bagaż i sprzęt narciarski
W pełnej wersji artykułu znajdziesz odpowiedzi na WSZYSTKIE powyższe pytania.