statystyki

Przedsiębiorcy czekają na wspólne stanowisko organów w sprawie telemarketingu [OPINIA]

autor: Paweł Gruszecki, Karolina Kulikowska14.08.2019, 08:49; Aktualizacja: 14.08.2019, 09:07
telemarketing, telemarketerzy

W ramach ewentualnej współpracy oba organy mogłyby zatem wydać np. wspólne stanowisko, w którego treści przedstawiłyby uznaną przez siebie wykładnię, jak również wskazały podział kompetencyjny.źródło: ShutterStock

Przedsiębiorcy zlecający, jak również realizujący telemarketing nie są pewni, który organ oraz w oparciu o jaką wykładnię przepisów będzie kontrolował ich działalność. Powyższe wynika z równoczesnego prowadzenia przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej postępowań dotyczących art. 172 ust. 1 ustawy – Prawo telekomunikacyjne, w myśl którego na prowadzenie marketingu bezpośredniego przez telefon trzeba mieć zgodę osoby odbierającej.

 Naszym zdaniem brak pewności prawnej w tym obszarze może zostać usunięty poprzez przyjęcie przez oba wyżej wymienione organy wspólnego stanowiska.

Kwestia zgody

Prezes UOKiK zakończył bowiem postępowanie wobec operatora telekomunikacyjnego stwierdzeniem, że dzwonił on z propozycją zawarcia umowy pomimo tego, że nie uzyskał w tym zakresie żadnych zgód. Co istotne, w toku postępowania ustalono także, że operator próbował uzyskać zgody podczas rozmowy telefonicznej, co – zdaniem prezesa UOKiK – jest niezgodne z przepisami. Z kolei w czerwcu 2019 r. UKE poinformowało, że jeden z podmiotów świadczących usługi prawne oraz windykacyjne został ukarany karą pieniężną za zlecenie wykonania w jego imieniu kampanii telemarketingowej bez uzyskania uprzedniej zgody na prowadzenie marketingu bezpośredniego, o której mowa w art. 172 ust. 1 prawa telekomunikacyjnego. W tym przypadku jednak z komunikatu UKE nie wynika, czy ukarany podmiot starał się uzyskać zgodę przynajmniej w trakcie pierwszego połączenia z odbierającym.


Pozostało jeszcze 65% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (2)

  • Mirka(2019-08-21 09:39) Zgłoś naruszenie 00

    Codziennie mam telefon od jakiegoś telemarketera. Maja w nosie wszystkie przepisy, dzwonią z różnych firm. Blokuje od razu, ale wciąż dzwonią nowi. Po co prawo, którego nikt nie przestrzega.

    Odpowiedz
  • emeryT(2019-08-20 14:45) Zgłoś naruszenie 00

    Nie po to płacę za telefon aby inni na mnie zarabiali. Nie cierpię telemarketingu czyli wciskania kitu. Jak coś potrzebuję to sam znajdę w sklepie albo przez internet.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane