statystyki

Netflix bezkonkurencyjny na rynku streamingu wideo. Amazon i HBO w tyle

autor: Elżbieta Rutkowska29.10.2018, 07:20; Aktualizacja: 29.10.2018, 07:24
Netflix

Największym graczem SVOD jest Netflix.źródło: Bloomberg
autor zdjęcia: Victor J. Blue

Netflix wyprzedza Amazona na rynku streamingu wideo, jednak firma Jeffa Bezosa nadrabia z nawiązką w innych sektorach działalności. Obie spółki wygenerowały w III kwartale spore zyski.

PwC wycenia tegoroczną wartość światowego rynku wideo na żądanie na 33,6 mld dol. I to tylko w części subskrypcyjnej (SVOD), bez przychodów z udostępniania pojedynczych materiałów, które wnoszą do puli kolejne 7,6 mld dol. Rynek SVOD ma rosnąć średnio o 10,7 proc. rocznie, by w 2022 r. osiągnąć 48,3 mld dol. Ponad połowa jego wartości – 26 mld dol. – wciąż będzie generowana w Ameryce Północnej.

Wyniki trzeciego kwartału

Wyniki trzeciego kwartału

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Największym graczem SVOD jest Netflix. Na koniec III kw. miał na całym świecie 137 mln subskrybentów, o prawie 7 mln więcej niż na koniec półrocza. Pozytywnie zaskoczył tym analityków, którzy spodziewali się wzrostu w granicach 5 mln. Z tej liczby 130 mln subskrypcji to modele płatne; tu wzrost przekroczył 6 mln. Prognozy na koniec roku zakładają zwiększenie liczby użytkowników o ponad 9 mln do 146,5 mln. Nowojorska giełda dobrze przyjęła też wzrost przychodów o ponad jedną trzecią do niemal 4 mld dol. oraz potrojenie zysku netto do 402,8 mln dol.


Pozostało jeszcze 72% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane