Nasz eksport ma się dobrze, jednak poziom internacjonalizacji rodzimych przedsiębiorstw nie jest wysoki. W nawiązywaniu głębszych powiązań biznesowych wspierają je między innymi Fundusze Europejskie
.
1 Sprzedaż wytworzonych w Polsce towarów za granicę systematycznie rośnie. Jednak w porównaniu do firm wywodzących się z krajów o silnych międzynarodowych tradycjach gospodarczych, trudno mówić o wysokim stopniu internacjonalizacji naszych przedsiębiorstw.
Dziennik Gazeta Prawna
2 Poprawę tej sytuacji mają przynieść między innymi zmiany instytucjonalne. W miejsce nieefektywnego systemu Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji powołana została Polska Agencja Handlu i Inwestycji oraz nowa sieć zagranicznych placówek handlowych.
Dziennik Gazeta Prawna
3 Część środków unijnych wspierających internacjonalizację przedsiębiorstw kierowana jest do klastrów lub przedsiębiorców tworzących powiązania sieciowe. Ich zadaniem jest prowadzenie działań na rzecz swoich członków, w celu wyjścia z ofertą poza kraj i promowanie marek produktowych na rynkach międzynarodowych.
Dziennik Gazeta Prawna
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję