Reklama

Reklama

Reklama

Wiadomości nikt nie przerwie na reklamę, czyli: na co reklamodawcom pozwala ustawa o radiofonii i telewizji

Oglądając telewizję widz nie powinien mieć wątpliwości, kiedy na ekranie pojawia się reklama. Zgodnie z artykułem 16 ustawy, reklamy muszą zostać wyraźnie wyodrębnione w programie i oznaczone w sposób niebudzący wątpliwości, że są reklamami i nie pochodzą od nadawcy. Przepisy dotyczą także telesprzedaży. Maksymalny czas jaki mogą zajmować reklamy to maksymalnie 15 proc. programu. Jeżeli pod uwagę bierzemy także telesprzedaż, to czas ten wynosi 20 proc. W przypadku telesprzedaży nadawca i reklamodawca także nie mają pełnej swobody. Przepisy pozwalają na emisję maksymalnie 3 godzin, a blok musi trwać minimum 15 minut, zaś ich łączna liczba nie może przekroczyć 8.
Oglądając telewizję widz nie powinien mieć wątpliwości, kiedy na ekranie pojawia się reklama. Zgodnie z artykułem 16 ustawy, reklamy muszą zostać wyraźnie wyodrębnione w programie i oznaczone w sposób niebudzący wątpliwości, że są reklamami i nie pochodzą od nadawcy. Przepisy dotyczą także telesprzedaży. Maksymalny czas jaki mogą zajmować reklamy to maksymalnie 15 proc. programu. Jeżeli pod uwagę bierzemy także telesprzedaż, to czas ten wynosi 20 proc. W przypadku telesprzedaży nadawca i reklamodawca także nie mają pełnej swobody. Przepisy pozwalają na emisję maksymalnie 3 godzin, a blok musi trwać minimum 15 minut, zaś ich łączna liczba nie może przekroczyć 8. / ShutterStock

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Mateusz Albin

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama

Zobacz więcej

image for background

Przejdź do strony głównej