Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Wiadomości nikt nie przerwie na reklamę, czyli: na co reklamodawcom pozwala ustawa o radiofonii i telewizji

Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę
Oglądając telewizję widz nie powinien mieć wątpliwości, kiedy na ekranie pojawia się reklama. Zgodnie z artykułem 16 ustawy, reklamy muszą zostać wyraźnie wyodrębnione w programie i oznaczone w sposób niebudzący wątpliwości, że są reklamami i nie pochodzą od nadawcy. Przepisy dotyczą także telesprzedaży. Maksymalny czas jaki mogą zajmować reklamy to maksymalnie 15 proc. programu. Jeżeli pod uwagę bierzemy także telesprzedaż, to czas ten wynosi 20 proc. W przypadku telesprzedaży nadawca i reklamodawca także nie mają pełnej swobody. Przepisy pozwalają na emisję maksymalnie 3 godzin, a blok musi trwać minimum 15 minut, zaś ich łączna liczba nie może przekroczyć 8.
Oglądając telewizję widz nie powinien mieć wątpliwości, kiedy na ekranie pojawia się reklama. Zgodnie z artykułem 16 ustawy, reklamy muszą zostać wyraźnie wyodrębnione w programie i oznaczone w sposób niebudzący wątpliwości, że są reklamami i nie pochodzą od nadawcy. Przepisy dotyczą także telesprzedaży. Maksymalny czas jaki mogą zajmować reklamy to maksymalnie 15 proc. programu. Jeżeli pod uwagę bierzemy także telesprzedaż, to czas ten wynosi 20 proc. W przypadku telesprzedaży nadawca i reklamodawca także nie mają pełnej swobody. Przepisy pozwalają na emisję maksymalnie 3 godzin, a blok musi trwać minimum 15 minut, zaś ich łączna liczba nie może przekroczyć 8. / ShutterStock
Reklama

Komentarze

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów .
    Reklama
    Reklama

    Zobacz więcej