Magazyn "Forbes" opublikował wyniki swojego badania Global 2000, które wyłoniło największe firmy na świecie. Przygotowując zestawienie, dziennikarze brali pod uwagę wyniki sprzedaży, zyski, aktywa i wartość rynkową przedsiębiorstw. Zobacz firmy z branży medialnej, które znalazły się w rankingu.
KLIKNIJ NA ZDJĘCIE, ABY PRZEJŚĆ DO GALERII.
1
1. Comcast - 57 miejsce w rankingu
Comcast Corporation to amerykańska korporacja powstała w 1963 roku jako American Cable Systems.
Dostarcza telewizję kablową, szerokopasmowy Internet oraz wiele usług telefonicznych zarówno mieszkalnych, jak i handlowych w USA.
Comcast ma również znaczny udział w sieci telewizyjnej i radiowej (posiada m.in. E! Entertainment Television, The Style Network, G4, Versus, Golf Channel) i sieci dystrybucji (posiadając ThePlatform).
Bloomberg / ANDREW HARRER
2
3. Twenty-First Century Fox, Inc. - 152 miejsce w rankingu
Twenty-First Century Fox to koncern medialny Ruperta Murdocha. W tym roku wyszedł z giełdy w Australii, gdzie się narodził.
Po oddzieleniu się od grupy wydawniczej News Corp. w czerwcu ubiegłego roku, Fox generował niewielką część przychodów w Australii. Dlatego spółka chciała być notowana jedynie na Nasdaq, co pozwala jej zwiększyć płynność akcji i zmniejszyć obciążenia regulacjami.
Bloomberg / Brendon Thorne
3
4. Time Warner - 156 miejsce w rankingu
Grupa Time Warner powstała w 1990 roku w wyniku fuzji pomiędzy wydawnictwem Time Inc. (wydawcą tygodnika „Time”) i wytwórnią filmową Warner Communications.
W 1995 roku stworzyła razem z Philipsem, Sonym i Toshibą standard DVD. W następnym roku w jej skład weszło imperium mediowe Teda Turnera. Wtedy też Time Warner uzyskało pierwszą pozycję spośród korporacji mediowych świata.
W 2001 roku Time Warner zostało zakupione przez giganta branży internetowej, America OnLine i zmieniło nazwę na „AOL Time Warner”. Po dwóch latach, gdy AOL okazał się najbardziej deficytową częścią nowego koncernu, powrócono do dawnej nazwy.
W 2009 roku w ogóle zakończono związek AOL-u z Time Warner.
Bloomberg / Jin Lee
4
5. Time Warner Cable - 252 miejsce w rankingu
45 mld dolarów w akcjach zapłacił amerykański potentat telewizji kablowej Comcast za swojego konkurenta Time Warner Cable.
W efekcie powstała firma dostarczająca sygnał telewizyjny i internet do ponad 30 milionów amerykańskich domów, co odpowiada 30 proc. rynku.
Wcześniej starania o zakup Time Warner Cable czynił inny operator, Charter Communications Inc. Cena oferowana przez spółkę okazała się jednak zbyt niska, a samo kierownictwo TWC opowiedziało się za połączeniem z Comcastem.
Firma Time Warner Cable powstała w 1989 r. jako część koncernu medialnego Time Warner, z którego jednak została wydzielona w ramach przeprowadzonej w 2009 r. restrukturyzacji.
Bloomberg / Patrick T. Fallon
5
Bloomberg / Paul Taggart
6
7. WPP - 346 miejsce w rankingu
Brytyjska WPP jest jedną z największych światowych grup oferujących usługi w zakresie komunikacji marketingowej.
W skład holdingu WPP wchodzi kilkadziesiąt różnych firm badawczych, doradczych, reklamowych, marketingowych, PR i promocyjnych.
Bloomberg / Chris Ratcliffe
7
8. CBS - 367 miejsce w rankingu
Columbia Broadcasting System, albo CBS, to główna stacja radiowa i telewizyjna w Stanach Zjednoczonych.
CBS była jednym z trzech komercyjnych kanałów telewizyjnych dominujących w USA przed powstaniem telewizji kablowej. W epoce radia rozwinęła się na tyle, by wykupić jednego ze swoich założycieli, Columbia Records, którego sprzedała wiele lat później firmie Sony.
We wrześniu 1928 roku William S. Paley nabył United Independent Broadcasters Inc., sieć szesnastu niezależnych stacji radiowych, zmienił ich nazwę na Columbia Broadcast System i stał się prezydentem przedsiębiorstwa.
Bloomberg / Patrick T. Fallon
8
Bloomberg / ANDREW HARRER
9
10. DISH Network - 520 miejsce w rankingu
DISH Network to druga co do wielkości amerykańska platforma cyfrowa działająca od 1996 roku. Platforma powstała jako usługa firmy EchoStar, a obecnie jest samodzielną spółką giełdową notowaną na NASDAQ.
DISH Network w maju 2012 roku transmitował następujące stacje polskojęzyczne: Baby TV Polish, iTVN, Polsat 2, Religia Television oraz TVN 24. Polski pakiet zawierał również kanały Euronews (z dźwiękiem w językach angielskim i portugalskim) i Kino Europa.
Bloomberg / Matthew Staver
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję