statystyki

TVN i Polsat chcą częściej emitować reklamy

autor: Patryk Słowik18.03.2015, 07:41; Aktualizacja: 18.03.2015, 08:01
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego proponuje, aby przerwa reklamowa między programami trwała maksymalnie 15 minut.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego proponuje, aby przerwa reklamowa między programami trwała maksymalnie 15 minut.źródło: ShutterStock

Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji (t.j. Dz.U. z 2011 r. nr 43, poz. 226 ze zm.) ma w ocenie resortu kultury ułatwić życie telewidzom. Jednak przedsiębiorcy działający na rynku mają swoje rozwiązanie: ich zdaniem większa swoboda przy przerywaniu audycji pozytywnie wpłynie na jakość nadawanych programów.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego proponuje, aby przerwa reklamowa między programami trwała maksymalnie 15 minut. Zarazem pozostać w mocy mają przepisy stanowiące, że filmy można przerywać raz na 45 minut, a seriale co 20 minut.

To się jednak nie podoba największym prywatnym nadawcom. „Proponujemy wprowadzenie zmiany w art. 16 ust. 3 ustawy o radiofonii i telewizji i zezwolenie na przerywanie filmów wyprodukowanych dla telewizji (z wyłączeniem serii, seriali i audycji dokumentalnych) oraz filmów kinematograficznych raz na 30 minut, zgodnie z treścią Dyrektywy o Audiowizualnych Usługach Medialnych” – pisze prezes Telewizji Polsat Mirosław Błaszczyk w piśmie Cyfrowego Polsatu do wiceministra kultury Andrzeja Wyrobca.

Analogiczną propozycję zgłasza również TVN. Jak tłumaczy, chodzi o lepszą ochronę telewidzów. W opinii do projektu podpisanej przez wiceprezesa TVN Johna Driscolla czytamy, że „takie rozwiązanie preferuje skracanie pojedynczych przerw (w praktyce nadawca nie musi wówczas w jednym bloku reklamowym zmieścić wszystkich reklam i przekazów autopromocyjnych, gdyż mógłby je rozłożyć na dwie przerwy)”.


Pozostało jeszcze 60% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • myślący(2015-03-18 09:02) Zgłoś naruszenie 00

    Niech sobie ,emitują więcej reklam,które sami będą oglądać,bo już pies z kulawą nogą nie chce tego dziadostwa oglądać,bo emitowane reklamy wywołują u mądrych ludzi odruch wymiotny.I w/w dziadostwa się nie ogląda.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane