Agora chce odnieść sukces na rynku wydawnictw cyfrowych. Ma to sprawić nowy prezes Bartosz Hojka. Dotąd odpowiadał za projekty telewizyjne i radiowe grupy.
Agora chce odnieść sukces na rynku wydawnictw cyfrowych. Ma to sprawić nowy prezes Bartosz Hojka. Dotąd odpowiadał za projekty telewizyjne i radiowe grupy.
Bartosz Hojka ma 40 lat, ukończył dziennikarstwo na Uniwersytecie Śląskim. Od początku kariery zawodowej był związany z mediami elektronicznymi, m.in. jako dziennikarz w katowickim radiu Top oraz w ośrodku regionalnym TVP w Katowicach. W spółce wydającej „Gazetę Wyborczą” pracuje od 1998 r. W 2005 r. został szefem radiowej części biznesu Agory i wprowadził na rynek markę Złote Przeboje, obejmującą kilkanaście radiostacji w całej Polsce. Pod jego kierownictwem Radio Tok FM stało się jednym z najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.
Obecnie cel Agory to 40 tys. prenumeratorów wydań cyfrowych do końca tego roku oraz 75 tys. do końca 2016 r. Spółka zapowiada też poprawę rentowności swoich projektów pozaprasowych. Bartosz Hojka wydaje się właściwą osobą, aby zrealizować ten plan, ma już bowiem na koncie kilka sukcesów. To dzięki niemu Agora po 25 latach wreszcie spełniła swoje marzenie o posiadaniu kanału telewizyjnego. Wspólnie ze Stopklatką i Kino Polska zainwestowała w kanał filmowy Stopklatka TV, który w ten weekend zadebiutował na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.
– Wypracowaliśmy solidny plan działania na następne lata, w który wierzę i który traktuję jako osobiste zobowiązanie. Mam znakomitych kolegów zarówno w zarządzie, jak i w całym zespole Agory, jestem przekonany, że wspólnie ten plan zrealizujemy – mówi Hojka.
A realizacja tego planu jest kluczowa dla spółki, która przez pierwsze trzy kwartały 2013 r. wykazywała kiepskie wyniki finansowe. Co prawda w IV kw. i w całym 2013 r. Grupa Agora odnotowała poprawę wyniku operacyjnego oraz wzrost zysku netto, jednak jej przychody spadły o 3 proc. i wyniosły 300,3 mln zł. Na taki wynik wpływ miały niższe przychody ze sprzedaży usług reklamowych, które wyniosły 150,2 mln zł (spadek o 11,2 proc.) oraz ze sprzedaży wydawnictw (33,1 mln zł, spadek o 10,5 proc.). W styczniu „Gazeta Wyborcza” zaliczyła największy spośród dzienników dołek – sprzedała nieco ponad 187 tys. egzemplarzy, aż o 14,2 proc. mniej niż przed rokiem.
Współpracujący z Hojką menedżerowie uważają, że jest on w stanie poprawić sytuację spółki.
– Bartosz Hojka jest przedstawicielem nowej generacji menedżerów. Posiada naturalną zdolność zjednywania sobie ludzi. Ma też cechę bardzo ważną dla współczesnego lidera – umiejętność słuchania i otwartość na nowe pomysły – powiedział nam Sławomir Sikora, prezes banku Citi Handlowy. Jerzy Baczyński, redaktor naczelny „Polityki” i prezes spółki Polityka, wskazuje na sukcesy Hojki związane z biznesem radiowym Agory. – Z nowym prezesem Agory miałem okazję blisko współpracować przez wiele lat w zarządzie Radia Tok FM. „Polityka” i Agora są jedynymi właścicielami tego radia. Kiedy Bartek Hojka został szefem Grupy Radiowej Agory, również nasze radio, czyli Tok FM, znajdowało się głęboko pod czerwoną kreską. Myślę, że to jego duża osobista zasługa, że Tok FM jest dziś bardzo dobrze prosperującym, wpływowym i opiniotwórczym radiem – podkreśla Baczyński.
Hojka lubi nurkowanie i skoki spadochronowe. Od dwóch lat trenuje też triatlon. Uwielbia podróże, w szczególności do Azji Południowej i Południowo-Wschodniej, które ceni za serdeczność ludzi, piękno krajobrazu, duchowość i kuchnię. Ostatnie ferie zimowe spędził, podróżując z plecakiem po południowych Indiach.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama