Placówka medyczna to wyjątkowo ważne miejsce dla producentów leków i suplementów diety. Właśnie tam istnieje możliwość bezpośredniego kontaktu z Pacjentem, który często poszukuje produktów mogących polepszyć zarówno jego ogólny stan zdrowia, jak i pomóc w konkretnych dolegliwościach.

Przez wiele lat na rynku brakowało medium, które dawałoby gwarancję dotarcia do tego szczególnego grona odbiorców. Firmy farmaceutyczne były dotychczas skazane na reklamę w mediach tradycyjnych oraz Internecie, a za działalność w placówkach medycznych odpowiadali przede wszystkim lokalni przedstawiciele handlowi, którzy bardziej skupiali się na nawiązywaniu relacji z lekarzami aniżeli bezpośrednio z Pacjentami. W ostatnich latach pojawiła się nowa możliwość – wykorzystanie zdalnie zarządzanych ekranów, czyli systemu Digital Signage i telewizji konsumenckich dedykowanych poszczególnym branżom.

Produkty, takie jak ogólnopolska HealthTV stanowią narzędzia, dzięki którym możliwe staje się połączenie interesów reklamodawców, właścicieli sieci medycznych oraz samych pacjentów. Kluczem w tym wypadku jest zawartość wyświetlanej pętli programowej, która musi być dopasowana do miejsca i czasu oraz stanowić wartość dodaną dla odbiorców.

Digital Signage, jak wskazuje sama nazwa, to przekaz, którego siłą jest efekt wizualny. Realizowane kampanie pozbawione są dźwięku, co jest dobrym rozwiązaniem dla producentów leków OTC, ponieważ w tym wypadku nie pojawia się niewdzięczny temat obowiązkowego komunikatu głosowego. Oczywiście Prawo farmaceutyczne określa bardzo szczegółowo warunki, jakie musi spełniać reklama, ustanawiając w tym zakresie szereg zakazów, nakazów, ograniczeń - formułka jest tylko jedną z nich.

Według art. 60. ust. 1 ustawy Prawo Farmaceutyczne reklama produktu leczniczego może być prowadzona wyłącznie przez podmiot odpowiedzialny lub na jego zlecenie. Zapis ten powoduje, iż zdecydowanie bezpieczniejszym rozwiązaniem dla firm farmaceutycznych jest złożenie zamówienia bezpośrednio u właścicieli danego medium, aniżeli korzystanie z pośrednictwa w postaci brokerów mediowych.

W przypadku suplementów diety reklamodawcy są zobowiązani priorytetowo traktować ustawę o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Zarówno przy tworzeniu kampanii, jak i podczas jej emisji ważnym jest, aby produkty były reklamowane pod nazwą "suplement diety", która nie może być zastąpiona żadną inną nazwą handlową. Jeżeli artykuł jest oznakowany nazwą handlową (tak oczywiście bywa w zdecydowanej większości przypadków) to określenie "suplement diety" jest zamieszczane w bezpośrednim sąsiedztwie tej nazwy. Co więcej, oznakowanie, prezentacja i reklama suplementów diety nie może zawierać informacji stwierdzających lub sugerujących, że zbilansowana i zróżnicowana dieta nie może dostarczyć wystarczających dla organizmu ilości składników odżywczych.

Wykorzystując nowoczesne techniki promocji w branży medycznej warto zdecydować się na współpracę z profesjonalnym wykonawcą kampanii reklamowej dital signage. Mimo, iż odpowiednie przygotowanie spotów reklamowych omawianych produktów jest zadaniem producenta lub podmiotu, któremu producent bezpośrednio zlecił takie zadanie, to profesjonalny dostawca mediów powinien służyć radą, tak aby przekaz był zarówno zgodny z literą prawa, jak również w możliwie najlepszy sposób docierał do potencjalnego klienta, który przecież stanowi największy kapitał.