"Jednym z ryzyk, które opisaliśmy w memorandum jest brak dobrej dystrybucji. Jednak jeszcze w październiku znajdziemy się w pełnym pakiecie UPC. Rozmawiamy o wejściu do kolejnych operatorów w Polsce, a także w USA (z Dish Network) i Kanady (z Bell Rogers). Liczymy na wejście na te rynki również jeszcze w tym roku. Rozmowy trwają również o zasięgu w Europie również, szczególnie w Skandynawii i Niemczech" - powiedział Barełkowski podczas konferencji prasowej.
Obecnie TV Republika jest w 100 sieciach kablowych, w tym w Inea i Toya.
"Mamy aktualnie 200-300 tys. widzów dziennie. Dzięki umowie z UPC możemy osiągnąć nawet 0,5 mln widzów. Finalizujemy umowy z Vectrą i Multimediami. Stajemy się poważnym graczem na rynku satelitarno-kablowym. Chcemy dzięki giełdzie dokonać skoku do góry - być porównywalnymi do Polsat News i TVN24" - dodał prezes Niezależnej Telewizji.
Spółka chce zadebiutować na NewConnect w marcu 2014 roku, a na główny parkiet GPW przejść za kilkanaście miesięcy.
Według słów prezesa spółki, stacja bilansuje się obecnie w 70%, czyli według planowanego harmonogramu. Zaznaczył, że spodziewa się pełnego zbilansowania do końca bieżącego roku, dzięki m.in. wejściu do kablówek UPC, Vectry i Multimediów. Plan zakłada, że 2014 rok będzie zyskowny.
Obecna struktura przychodów to: abonamenty internetowe 63%, abonamenty satelitarne i kablowe 15%, reklama 22%. Barełkowski wskazał, że docelowo ta struktura powinna być równomierna.
Oferta publiczna 14.936 akcji zwykłych serii C oraz 1.659 akcji imiennych serii D Telewizji Niezależnej - wydawcy kanału Telewizja Republika - rozpoczęła się w poniedziałek i potrwa do 3 listopada. Przydział akcji oferowanych i zamknięcie publicznej subskrypcji w przypadku, gdy wszystkie akcje oferowane zostaną prawidłowo subskrybowane w pierwszym terminie zapisów zaplanowano na 14 listopada.
W innym przypadku spółka planuje rozpocząć 14 listopada kierowanie zaproszeń do objęcia pozostałych akcji oferowanych do wybranych subskrybentów. Zapisy na akcje oferowane w drugim terminie zapisów zaplanowano na 15-28 listopada. W takim wypadku przydział akcji oferowanych i zamknięcie publicznej subskrypcji miałby miejsce 29 listopada br.
Szczegółowe cele emisji to: zakup nieruchomości, w której umiejscowione będzie studio telewizyjne: 1,5 mln zł; wozy transmisyjne/reporterskie - 1,0 mln zł; infrastruktura techniczna studia telewizyjnego - 1,0 mln zł; marketing - 1,0 mln zł; kapitał obrotowy - 3,8 mln zł.
Telewizja Republika to płatny kanał telewizyjny (którego ciągła transmisja rozpoczęła się w maju br.) dostępny na platformach cyfrowych, w sieciach kablowych oraz poprzez streaming internetowy. Jego zawartość to przede wszystkim publicystyka, magazyny oraz bieżące informacje w formie fleszy.
Spółka podała też, że jej przychody w I poł. br. wyniosły 1,17 mln zł, z czego 62,82% pochodziło z abonentów dla internautów, 15,43% - z abonamentu dla odbiorców kablowych i satelitarnych, a 21,75% - z reklam. Strata netto za ten okres wyniosła 1,50 mln zł.