O 3 proc. większe przychody i o 19 proc. mniejszy zysk netto niż w analogicznym okresie ub.r. – to wyniki Cyfrowego Polsatu za II kw. 2013 r. Przychody grupy kapitałowej wyniosły 735,9 mln zł i rosły m.in. dzięki zwiększeniu liczby korzystających z internetu. Na koniec II kw. 2013 r. Cyfrowy Polsat miał 187,6 tys. abonentów szerokopasmowego internetu.
Wyniki finansowe Grupy Polsat Cyfrowy / Dziennik Gazeta Prawna
– Dzisiaj osiągnęliśmy już poziom 200 tys. klientów. Przekroczyliśmy magiczną granicę – przekonuje Dominik Libicki, prezes Grupy Cyfrowego Polsatu. Zysk wyniósł 80,7 mln zł i okazał się nieco gorszy, niż oczekiwali tego analitycy.
Na koniec II kw. 2013 r. baza klientów płatnej telewizji Cyfrowego Polsatu liczyła blisko 3,546 mln abonentów oraz 136,3 tys. klientów telefonii komórkowej.
Wskaźnik ARPU, czyli średni przychód z użytkownika, w przypadku telewizyjnego Pakietu Familijnego wzrósł o 5,2 proc. do 48,3 zł. Lepszy wynik osiągnięto między innymi dzięki przychodom z dodatkowych usług oraz rosnącej liczbie klientów wyższych pakietów programowych.
Wskaźnik churn, czyli liczba odejść klientów, kształtuje się na poziomie 8,8 proc. i jest nieznacznie niższy niż w tym samym okresie 2012 r., kiedy wynosił 9,2 proc.
Na koniec II kw. 2013 r. Cyfrowy Polsat odnotował blisko 14-proc. spadek oglądalności swojego głównego kanału telewizyjnego, co wynikało z rozszerzenia zasięgu bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej.
Dominik Libicki zapowiada, że sytuacja zmieni się w drugiej połowie roku. – Liczymy na to, że nowa jesienna ramówka spowoduje wzrost udziału Polsatu w oglądalności – podkreśla prezes Cyfrowego Polsatu.
Stacja telewizyjna zaplanowała siedem nowych pozycji, które mają przyciągnąć widzów. Wśród nowości Polsat zapowiada polską edycję show kulinarnego „Top Chef”, bijącego rekordy popularności na całym świecie, oraz reality show „Fat killers. Zabójcy tłuszczu”, w którym sześciu śmiałków podejmie walkę z gigantyczną otyłością.
O 5 proc. spadły przychody grupy kapitałowej z reklamy oraz sponsoringu. Cyfrowy Polsat podał, że w II kw. 2013 r. osiągną z tego tytułu 224 mln zł. Jednak prezes firmy twierdzi, że sytuacja na rynku reklamy powinna się nieco poprawić w drugiej połowie roku.