Nie tylko Disney i Apple. Kolejne serwisy VOD wchodzą na rynek

autor: Elżbieta Rutkowska29.08.2019, 08:50; Aktualizacja: 29.08.2019, 09:53
streaming wideo

Nowe platformy będą zabiegać o użytkowników na rynku zdominowanym dziś przez Netflixa i Amazona, dlatego mniejszym graczom będzie jeszcze trudniej utrzymać zainteresowanie odbiorcówźródło: ShutterStock

Pod koniec bieżącego i na początku przyszłego roku na rynku wideo w internecie przybędzie kilka dużych serwisów subskrypcyjnych. W listopadzie wystartują platformy firmowane przez koncerny Disney i Apple, a wiosną 2020 r. dołączą nowe serwisy HBO i NBCUniversal.

Disney+ na starcie udostępni 7,5 tys. odcinków seriali i programów, a do tego 500 filmów. Będą wśród nich „Simpsonowie”, „Gwiezdne wojny” i nowe tytuły firmowane przez studio Marvela, Pixara, National Geographic i samego Disneya. Materiały wideo dla serwisu Apple TV+ mają tworzyć m.in. Steven Spielberg, Oprah Winfrey, Jennifer Aniston i Reese Witherspoon. Z kolei za platformą HBO Max, której inaugurację zaplanowano na przyszły rok, stoi telekomunikacyjny gigant AT&T – posiadacz Time Warnera z wytwórnią Warner Bros. Nowy serwis zaoferuje m.in. tytuły, które zostaną wycofane z Netflixa, jak kultowy serial „Przyjaciele” – w sumie ponad 10 tys. godzin treści. Trochę skromniej zapowiada się serwis streamingowy NBCUniversal z serialami NBC – „Doktor House”, „The Office” i filmami Universal Pictures.

Nowe platformy będą zabiegać o użytkowników na rynku zdominowanym dziś przez Netflixa i Amazona, dlatego mniejszym graczom będzie jeszcze trudniej utrzymać zainteresowanie odbiorców. Szansą dla nich jest znalezienie sobie odpowiedniej niszy – tak jak zrobił to BritBox, należący do brytyjskich nadawców BBC i ITV. Ta platforma w czwartym kwartale br. zadebiutuje w Wielkiej Brytanii, ale od ponad dwóch lat działa już w USA i Kanadzie, gdzie postawiła przede wszystkim na starszych widzów. W telewizji utrzymującej się z reklam byłoby to samobójstwo, gdyż reklamodawcy płacą nadawcom tylko za młodszą widownię. Jednak w modelu subskrypcyjnym ta strategia okazuje się skuteczna. Jak podaje serwis Digiday.com, ponad 60 proc. z 650 tys. abonentów BritBox ma co najmniej 45 lat – i szefowie serwisu przyznają, że dzięki wierności tej grupy wiekowej notują niewielkie fluktuacje użytkowników. Platforma unika więc problemu dotykającego znacznie większych rywali, do których wiele osób rejestruje się, by obejrzeć nowości, a po miesiącu anulują subskrypcję i przechodzą do innego serwisu.


Pozostało 14% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane