statystyki

Co drugi Polak ogląda seriale w sieci. Co jest na topie?

autor: Elżbieta Rutkowska25.07.2019, 07:39; Aktualizacja: 25.07.2019, 07:43
Podczas gdy w tradycyjnej telewizji nawet najpopularniejsze seriale sukcesywnie tracą widzów, rośnie zainteresowanie tytułami dystrybuowanymi w internecie.

Podczas gdy w tradycyjnej telewizji nawet najpopularniejsze seriale sukcesywnie tracą widzów, rośnie zainteresowanie tytułami dystrybuowanymi w internecie.źródło: ShutterStock

Już połowa Polaków ogląda je w sieci. Najchętniej wybierają tytuły amerykańskie, ale rośnie popularność rodzimych produkcji.

Podczas gdy w tradycyjnej telewizji nawet najpopularniejsze seriale sukcesywnie tracą widzów, rośnie zainteresowanie tytułami dystrybuowanymi w internecie. Oglądanie ich na różnych platformach internetowych w badaniu VideoTrack agencji Wavemaker zadeklarowało prawie dwie trzecie (64 proc.) polskich internautów mających co najmniej 16 lat – co oznacza połowę całej populacji w tym wieku. Z poprzedniej edycji tego badania wynikało, że w 2017 r. seriale oglądało 55 proc. internautów, czyli 39 proc. Polaków.

Trochę mniej niż połowa widzów internetowych (45 proc.) ogląda od razu więcej niż dwa odcinki danego tytułu. Ten zwyczaj – binge-watching – jest szczególnie rozpowszechniony w młodym pokoleniu: postępuje tak dwie trzecie 16–24-latków. Jeśli chodzi o długość, preferowane są standardowe, trwające ok. 45 minut odcinki (odpowiedziało tak 40 proc. respondentów), a najmniej popularne odcinki ponadgodzinne (tylko 3 proc.). Co dziesiąty internauta lubi krótkie formy do 20 minut, a co piąty – odcinki najwyżej półgodzinne. Najmłodsi badani – wbrew powtarzanym często opiniom o ich upodobaniu do krótkich materiałów wideo – nie różnią się pod tym względem od pozostałych widzów.


Pozostało jeszcze 71% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • ds(2019-07-25 09:24) Zgłoś naruszenie 21

    Tylko po cholerę w ogóle tracić cenny czas na oglądanie jakichś seriali, pasjonować się perypetiami fikcyjnych bohaterów i przyczyniać się do niezłych zarobków tych, którzy kręcą serialowymi biznesami zamiast zająć się w tym czasie własnym życiem i rozwiązywać własne problemy?... Proponuję to drugie zajecie, a twórcy seriali niech sobie je sami oglądają!

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane