statystyki

Repolonizacja mediów: Jesteśmy słabi i dajemy się łatwo rozgrywać [OPINIA]

autor: Marek Tejchman24.06.2019, 07:33; Aktualizacja: 24.06.2019, 07:40
Marek Tejchman

Marek Tejchmanźródło: DGP
autor zdjęcia: Wojtek Gorski

Władza nie musi repolonizować mediów, żeby je neutralizować i podporządkować. Wystarczy odrobina ekonomicznego nacisku, a przede wszystkim umiejętne manipulowanie i wciąganie w polityczną grę. My, media, jesteśmy w Polsce słabi i niestety dajemy się łatwo rozgrywać.

Jako dziennikarze bardzo emocjonujemy się ewentualną repolonizacją, również dlatego, że może ona osobiście w wielu z nas uderzyć. Jako media ponieśliśmy jednak porażkę, ponieważ nasze obawy nie są podzielane przez większość społeczeństwa. Zdaje się, że nie widzi ono potrzeby występowania w obronie zagrożonych redakcji. Co więcej, od rosnącej liczby politycznych apeli kolejnych dziennikarzy nie przybywa głosów dla ugrupowań, które wspierają. To bolesna i gorzka lekcja pokory dla wielu z nas. Nie potrafiliśmy przekonać czytelników i widzów, że silne, profesjonale, obiektywne i niezależne media przyczyniają się do tego, że życie zwykłych obywateli jest mniej narażone na korupcję i chronione przed siłą oligarchów.

Gdyby obecna władza naprawdę chciała budować jakościową debatę publiczną, to ma do tego narzędzia. Wszyscy jednak widzimy, jak w obszarze informacji i misji wykorzystywane są miliardy trafiające do mediów publicznych.


Pozostało jeszcze 65% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (3)

  • Bert(2019-06-24 21:15) Zgłoś naruszenie 114

    springer i sorosz słabi...ależ łaskawco, przesadna skromność

    Odpowiedz
  • czytelnik(2019-06-26 08:55) Zgłoś naruszenie 53

    repolonizacja mediów oby jak najszybciej

    Odpowiedz
  • antypisowiec(2019-06-26 15:18) Zgłoś naruszenie 41

    Siłą mediów publicznych jest ich powszechny dostęp do obywateli. Nigdy media komercyjne takie jak chociażby Gazeta Prawna, każąca płacić sobie za czytanie w internecie artykułu nie będą miały takiej siły przebicia jak publiczne. Powszechność jest siłą mediów pisu. Skąd ludzie mają czerpać prawdziwą wiedzę? Żądając kasy za czytanie w internecie sami się osłabiacie. Powszechność da wam reklamy i dodatkowe dochody które z całą pewnością przekroczą zyski z opłat za dostęp.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane