Nielsen nadal będzie liczył widzów TVP

autor: Elżbieta Rutkowska05.02.2019, 07:04; Aktualizacja: 05.02.2019, 09:37
pilot, telewizja, tv

Jest co analizować. Warunki są bardziej rygorystyczne i zapewniają TVP większą kontrolę nad badaniem niż dotychczas. Nadawca chce też wyników oglądalności online, do czego Nielsen dopiero się przygotowuje.źródło: ShutterStock

Mimo krytykowania firmy badawczej publiczny nadawca nie pójdzie pod prąd i nie zacznie sprzedawać reklam bez badań telemetrycznych.

Publiczna telewizja ogłasza przetarg na badanie jej oglądalności przez najbliższy rok. Teoretycznie chętnych może być wielu, ale praktycznie warunki stawiane przez zleceniodawcę może spełnić tylko Nielsen, z którym TVP od dawna toczy zacięte spory.

Telewizje utrzymują się ze sprzedaży reklam. Nawet w przypadku telewizji publicznej – korzystającej z abonamentu RTV i rekompensat z państwowej kasy – stanowią one większość budżetu. Aby sprzedawać reklamy, trzeba wykazać reklamodawcom, jaka była widownia ich spotów. Obecnie polski rynek – wart ok. 4 mld zł rocznie – akceptuje zaś tylko jedną metodę jej pomiaru: badania firmy Nielsen Audience Measurement, która stale zbiera i analizuje dane z 2,5 tys. urządzeń zainstalowanych w domach 2,5 tys. odbiorców.


Pozostało jeszcze 80% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane