statystyki

Jak zmierzyć drugie życie telewizji

autor: Elżbieta Rutkowska14.03.2018, 07:28; Aktualizacja: 14.03.2018, 08:52
pilot, telewizja, tv

O tym, czy w wynikach telemetrycznych pojawi się oglądalność w sieci, zdecydują najwięksi nadawcy, bo to oni ponoszą gros kosztów badań.źródło: ShutterStock

Coraz więcej widzów programów telewizyjnych wymyka się pomiarom, bo oglądają audycje poza tradycyjną ramówką.

Nadawcy telewizyjni chcą wiedzieć, ile osób ogląda ich programy, niezależnie od tego, z jakich urządzeń i jakiego źródła sygnału korzystają. Firma Nielsen Audience Measurement, badająca w Polsce oglądalność, jest do takich pomiarów gotowa. Pytanie tylko, czy i kiedy obie strony dogadają się co do ceny i zasad nowych badań.

Serial, film czy program rozrywkowy można oglądać w telewizji linearnej, czyli w porze, o jakiej nadawca umieścił go w ramówce – i wciąż jest to najpowszechniejszy sposób korzystania z tego medium. Osoby, które tak oglądają telewizję, składają się na liczbę widzów mierzoną przez Nielsena. Poza pomiarem pozostaje jednak drugie życie telewizji, czyli materiały udostępniane przez nadawców w internecie.


Pozostało 80% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane