statystyki

Jesienią nowe rozdanie w telewizji

autor: Elżbieta Rutkowska02.08.2017, 07:40; Aktualizacja: 02.08.2017, 08:14
Bardzo zyskały w lipcu kanały informacyjne TVN 24 i TVP Info, które odbierały widzów konkurencji, transmitując wydarzenia gorącego politycznie lata, przede wszystkim te związane z forsowanymi przez rząd zmianami w sądownictwie

Bardzo zyskały w lipcu kanały informacyjne TVN 24 i TVP Info, które odbierały widzów konkurencji, transmitując wydarzenia gorącego politycznie lata, przede wszystkim te związane z forsowanymi przez rząd zmianami w sądownictwieźródło: ShutterStock

Największe stacje w lipcu straciły część rynku. Ale zdaniem ekspertów mają szansę się odegrać po wprowadzeniu nowych ramówek.

Główne telewizje – TVN, Polsat, TVP 1 i TVP 2 – już pod koniec sierpnia zaczną emitować część programów, które przygotowały na jesień. Tymczasem wyniki oglądalności za lipiec wskazują, że wielka czwórka walkę o widza w nowym sezonie zacznie z niższego pułapu niż rok temu.

Zgodnie z rytmem rynku telewizyjnego najwięksi gracze najgorliwiej zabiegają o widzów wiosną i jesienią, odpuszczając sobie trochę zimę i lato, bo wtedy reklamodawcy mniej wydają na kampanie, więc nakłady na program by się nie zwróciły. W kanałach tematycznych, i tak dysponujących mniejszymi budżetami, ten podział na sezony jest mniej widoczny. W lipcu tego roku mniejsze stacje znowu wykorzystały powtórkowe ramówki wielkiej czwórki, by przyciągnąć uwagę widzów. Swoje żniwa, dzięki burzliwym wydarzeniom politycznym miały też telewizje informacyjne. W efekcie łączny udział TVN, Polsatu, TVP 1 i TVP 2 w widowni telewizyjnej spadł do mniej niż jednej trzeciej – 33,2 proc. (w lipcu ub.r. przekraczał jedną trzecią i wynosił 36,6 proc.). Jeszcze niżej – do 32,8 proc. udziału – wielka czwórka spadła w grupie komercyjnej, czyli wśród widzów w wieku 16–49 lat. A to te wyniki są podstawą rozliczeń z reklamodawcami. – Przez słabe rezultaty duże stacje miały problem ze zrealizowaniem budżetów reklamowych w lipcu – zauważa Jakub Radziwilski z domu mediowego Universal McCann.


Pozostało 72% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane