statystyki

Cashback w modzie: Pieniądze wypłacamy w sklepie, a nie w bankomacie

autor: Małgorzata Kwiatkowska, Patrycja Otto18.08.2015, 07:08; Aktualizacja: 18.08.2015, 12:38
Coraz chętniej wypłacamy pieniądze podczas codziennych zakupów.

Coraz chętniej wypłacamy pieniądze podczas codziennych zakupów.źródło: ShutterStock

Coraz chętniej wypłacamy pieniądze podczas codziennych zakupów. O rosnącym zainteresowaniu usługą cashbacku mówią przedstawiciele największych sieci handlowych i stacji paliw, jak Carrefour, Żabka, Freshmarket, Piotr i Paweł, Empik, BP, Orlen czy Małpka Express i Alma Market, które – podobnie jak wiele innych firm – włączyły się do programu niedawno.

Firmy nie chcą ujawniać dokładnych danych na temat przyrostu liczby klientów i transakcji. Większość z nich przyznaje jednak, że są to wzrosty dwucyfrowe.

Za prymusa można uznać Żabkę Polska, bo według ostatnich wyliczeń 27 proc. wypłat gotówki w ramach usługi cashback w kraju dokonywanych jest w sieci Żabka i Freshmarket. – Nasz wynik to efekt liczby placówek, które oferują usługę. Jest ich już ponad 4 tys. – mówi Magdalena Balcerzyk, kierownik działu usług finansowych w firmie Żabka Polska. – Od momentu wprowadzenia usługi w sieci Małpka Express, czyli od listopada 2014 r., notujemy ciągły wzrost liczby dokonywanych wypłat – twierdzi Przemysław Mroczek, dyrektor departamentu marketingu w spółce Małpka.

Banki ograniczają darmowe wypłaty gotówki, ich klienci szukają alternatywy. Ze statystyk NPB wynika, że w 2014 r. 4,7 mln razy dokonano wypłat na kartę ze sklepowych kas. W porównaniu z wypłatami z bankomatów to liczba niewielka, ale kto jeszcze niedawno wiedział w ogóle o takiej możliwości?

Rosnące wykorzystanie cashbacku to efekt dużej zeszłorocznej kampanii informacyjnej przeprowadzonej przez MasterCard i wzrostu dostępności usługi. Obecnie w kraju świadczy ją ponad 80 tys. punktów handlowo-usługowych, czyli mniej więcej co ósmy. Na koniec 2013 r. było ich tylko 30 tys.


Pozostało jeszcze 59% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane