Steve Perry, dyrektor ds. płatności cyfrowych w Visa Europe, powiedział: „Wejście na rynek firmy Apple to kluczowy element w układance, jaką stanowią usługi płatności mobilnych. Jest to wydarzenie o ogromnym znaczeniu dla płatności nowej generacji, potwierdzające rozmach, z jakim rozwijają się usługi mobilne i zbliżeniowe. Obecnie w sklepach całej Europy zainstalowanych jest już ponad 1,5 mln terminali obsługujących płatności zbliżeniowe Visa – wszystkie z nich mogą również przyjmować płatności mobilne. Decyzja firmy Apple o wejściu na ten rynek odzwierciedla ogrom możliwości, jakie oferują dziś usługi płatności cyfrowych. Dzięki tej decyzji usługi zbliżeniowe będą coraz lepiej znane i coraz szerzej wykorzystywane na całym świecie. Spodziewamy się tzw. „efektu aureoli”, na czym skorzystają wszyscy gracze działający w ekosystemie płatności mobilnych. Ściśle współpracujemy z firmą Apple i z bankami członkowskimi naszej organizacji w celu wprowadzenia tej nowej usługi również na rynku europejskim”.