Jak działa chargeback
Prośbę o zwrot pieniędzy klient biura podróży powinien złożyć w banku, którego kartą płacił za wycieczkę. Zanim jednak to zrobi, jest zobowiązany najpierw do złożenia reklamacji we właściwym urzędzie marszałkowskim. Bank ma prawo do rozpoczęcia procedury chargeback dopiero, gdy klient otrzyma ostateczną odpowiedź z urzędu marszałkowskiego, że nie dostanie całej lub części kwoty wydanej na wyjazd. Ponadto obowiązują limity czasowe. Na zgłoszenie wniosku z banku jest 50 dni od otrzymania odpowiedzi z administracji publicznej. Nie może to być jednak później niż 540 dni od płatności kartą. Warto podkreślić, że usługa chargeback jest możliwa tylko w sytuacji, gdy za wycieczkę zapłacono kartą, a nie wykonano przelewu z rachunku karty. Jeżeli zaś wycieczkę kupiliśmy w zagranicznym biurze podróży, procedura jest łatwiejsza, bo nie wymaga oczekiwania na decyzje władz. Wystarczy do banku złożyć wniosek o zwrot pieniędzy w terminie 540 dni od daty transakcji.
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama