Nasz pracownik uległ w pracy wypadkowi, a my dopełniliśmy formalności związanych z tym zdarzeniem, w szczególności sporządziliśmy stosowną dokumentację. Poszkodowany pracownik przebywał na zwolnieniu lekarskim, jednak z tego dokumentu nie wynika, jaka była przyczyna zwolnienia (brak kodu literowego). Czy w takiej sytuacji pracodawca jest uprawniony do naliczenia pracownikowi zasiłku chorobowego z wynagrodzonego wypadkowego w wysokości 100 proc. podstawy?
Decyzja o wypłacie 100 proc. zasiłku chorobowego z ubezpieczenia wypadkowego powinna być poprzedzona ustaleniami zespołu powypadkowego powołanego przez pracodawcę poszkodowanego w wypadku przy pracy pracownika. To właśnie protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy lub karta wypadku przy pracy stanowią dokument potwierdzający zasadność wypłacenia świadczenia z ubezpieczenia wypadkowego.
Kody nie rozstrzygają
Pozostało
87%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama