statystyki

Szczepański: Obsługa BDO będzie intuicyjna [WYWIAD]

autor: Zofia Jóźwiak03.12.2019, 11:01; Aktualizacja: 03.12.2019, 12:09
Po 1 stycznia podmiot niewpisany do bazy nie będzie mógł oddać odpadów czy prowadzić gospodarki nimi, nie będzie bowiem mógł prowadzić stosownej ewidencji

Po 1 stycznia podmiot niewpisany do bazy nie będzie mógł oddać odpadów czy prowadzić gospodarki nimi, nie będzie bowiem mógł prowadzić stosownej ewidencjiźródło: ShutterStock

- Zakładamy, że docelowo będzie około miliona użytkowników rejestru, którzy się będą w nim logowali. Przedsiębiorca będzie mógł upoważniać swoich pracowników i inne osoby, które w jego imieniu będą realizowały zadania związane z BDO - mówi w wywiadzie dla DGP dr inż. Krystian Szczepański dyrektor Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego.

Jak przedsiębiorca może sprawdzić, czy musi być wpisany do BDO?

Najprościej można to zrobić przez wypełnienie ankiety zamieszczonej na stronie BDO. Z niej w czterech krokach można się orientacyjnie dowiedzieć, czy ktoś podlega obowiązkowi rejestracji w BDO, czy nie. Oczywiście, jeśli ktoś dowie się w inny sposób, że obowiązkowo powinien wpisać się do bazy, nie musi tej ankiety wypełniać. Przypominam tylko, że graniczną datą, do której przedsiębiorcy mieli obowiązek się zarejestrować, był lipiec ubiegłego roku.

Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że nie wszyscy wpisali się w tym terminie. Działania nasze i resortu środowiska, zwłaszcza w internecie, związane z wprowadzeniem nowego modułu ewidencyjnego i sprawozdawczego do BDO spowodowały, że zainteresowanie wpisem do BDO w ostatnim czasie bardzo wzrosło. Obecnie wpisanych jest już ponad 150 tys. podmiotów. Zależy nam na tym, żeby wszyscy przedsiębiorcy, którzy powinni być w bazie, wpisali się do niej, bo bez tego wpisu dalsze ich działanie nie będą możliwe.

Jednak elektronicznego wpisu będzie można dokonać od 1 stycznia?

To prawda, ale przedsiębiorcy powinni wpisać się wcześniej. Już teraz warto złożyć tradycyjny papierowy wniosek. Bo urząd marszałkowski, który dokonuje wpisu, ma na to miesiąc. Sam arkusz wniosku można pozyskać ze strony Bdo.mos.gov.pl. Należy wydrukować go i w formie papierowej przesłać do urzędu. Składa się go zgodnie z siedzibą firmy.

Dlaczego tak ważne jest wcześniejsze złożenie wniosku?


Pozostało jeszcze 77% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie