Nie będzie obowiązkowej matury z matematyki? Jest odpowiedź MEN na raport NIK

19.02.2019, 10:27; Aktualizacja: 19.02.2019, 15:45
"Z nauczaniem matematyki w polskich szkołach nie jest najlepiej. Forma i sposób jej nauczania nie sprzyja pełnemu rozwojowi kompetencji matematycznych u uczniów. Potwierdzają to osiągane przez nich wyniki" - podkreśla NIK w swoim najnowszym raporcie.

"Z nauczaniem matematyki w polskich szkołach nie jest najlepiej. Forma i sposób jej nauczania nie sprzyja pełnemu rozwojowi kompetencji matematycznych u uczniów. Potwierdzają to osiągane przez nich wyniki" - podkreśla NIK w swoim najnowszym raporcie.źródło: ShutterStock

Najwyższa Izba Kontroli chce zawieszenia obowiązkowego dla wszystkich uczniów egzaminu maturalnego z matematyki, do czasu poprawy skuteczności nauczania tego przedmiotu w szkołach. Zdaniem NIK "nauczanie matematyki w szkołach pozostawia wiele do życzenia".

wróć do artykułu

Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:PAP
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (39)

  • Oti(2019-02-22 22:43) Zgłoś naruszenie 20

    Za słaba jest selekcja do liceów. Już nikogo nie dziwi upośledzony umysłowo w ogólniaku. Kiedyś ten rodzaj szkoły miał za zadanie kształcić przyszła inteligencję.

    Odpowiedz
  • zzzzz(2019-02-20 12:04) Zgłoś naruszenie 100

    Teraz jak będzie kumulacja roczników to na pewno będzie lepiej. Dzieciaki będą się uczyć na zmianę, w przeładowanych klasach (podobno do 36 uczniów), z na szybko pisanych - beznadziejnych podręczników, według durnowatej podstawy programowej, a NIK będzie się dziwował, że uczniowie nie umieją matematyki, że matura wypadnie słabo itp. No i oczywiście będzie to wina nauczycieli - bo nauczyciel ma być cudotwórcą!!!!

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Waris(2019-02-20 10:57) Zgłoś naruszenie 40

    "Takie będą rzeczypospolite, jakie młodzieży chowanie." Mają durne być, posłuszne, ważne żeby do 500 umiały policzyć...

    Odpowiedz
  • wozny(2019-02-20 09:21) Zgłoś naruszenie 141

    matura i studia sa dla zdolnych i inteligentnych, ludzie majacy problemy z logicznym mysleniem powinni zakonczyc edukacje na szkole zawodowej. Obecnosc przyglupow w liceum i na studiach tylko obniza poziom nauczania, aspiracje i mozliwosci tych zdolnych. Przyglupy przeciagane przez wszystkie stopnie edukacji obnizaja tylko jej poziom. Do tego dochodza koszty. Podatnicy zrzucaja sie na ksztalcenie tumanow, a z tego ksztalcenia i tak nic nie maja.

    Odpowiedz
  • czytelnik(2019-02-20 08:42) Zgłoś naruszenie 66

    ciekawe, czy nauczyciele matematyki będą strajkować z tego powodu, a może wybiorą się na L4, nie myślą jakby porzadnie nauczyć matematyki

    Odpowiedz
  • Obi(2019-02-20 07:20) Zgłoś naruszenie 81

    Bo dzieci mają wywalone na naukę i tyle.

    Odpowiedz
  • Magda(2019-02-20 00:21) Zgłoś naruszenie 70

    i jeszcze z polskiego, patrząc po wypowiedziach ludzi mediów...

    Odpowiedz
  • Horror dobrej zmiany i Rafala(2019-02-19 22:03) Zgłoś naruszenie 100

    Pytanie ktorego polityka dziecko ma zdawac mature w najblizszym czasieu a jest slabe z matematyki? Dzieciom uposledzonym w stopniu lekkim juz teraz udaje sie zdac mature - TAKI mamy poziom edukacji po likwidacji z matury z matematyki mature zda kazdy nawet uposledzony i dlatego w szkolach dodatkowo placi sie kontraktowym i stazystom bez przygotowania pedagogicznego. W Polsce dla Pollakow nie potrzeba dyplomowanych nauczycieli bo mature zda kazdy a studia za pieniadze tez kazdy skonczy a pozniej zostanie nauczycielem albo historykiem i wkoncu poliktykiem i krolem Europy oraz swiata

    Odpowiedz
  • Lidka(2019-02-19 20:28) Zgłoś naruszenie 182

    Już dzisiaj brakuje nauczycieli matematyki. Większość to starsze osoby, uczą po staremu a dzisiaj oczekuje się przede wszystkim nauki logicznego, abstrakcyjne myślenia i kreatywności w rozwiązywaniu problemów. Też matematycznych. Młodzi nie chcą studiować matematyki po to, żeby iść uczyć w szkole za grosze, gdy mogą dobrze zarabiać w innych branżach.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Polak(2019-02-19 19:46) Zgłoś naruszenie 717

    Szczepcie dalej swoje dzieci, to następne pokolenia nie bedą potrafiły dodawać

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • zzzzz(2019-02-19 19:26) Zgłoś naruszenie 290

    Trzeba stawiać same piątki to NIK będzie zadowolony

    Odpowiedz
  • ja też(2019-02-19 19:23) Zgłoś naruszenie 1711

    Jak się cieszę, że nie musiałam zdawać matury z matmy. Współczuję dzisiejszym uczniom.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • mama ucz(2019-02-19 19:00) Zgłoś naruszenie 2427

    No niestety nauczyciele nie tylko od matematyki, ale np. od języka angielskiego na lekcji nic nie robią, bawią się telefonem, przeglądają internet, a dziecko, żeby coś umieć musi iść do niego na korepetycje i tylko te dzieci cokolwiek umieją, a reszta jest pogardzana, bo nie ma za co zapłacić. Nikt ich nie sprawdza jak uczą i dlatego tak jest. Jeszcze chcą podwyżki, a tyle co zarobią na korepetycjach, to pensja w szkole to maja na waciki.

    Pokaż odpowiedzi (4)Odpowiedz
  • Joseph(2019-02-19 18:02) Zgłoś naruszenie 132

    Litery składają? Dwa do dwu dodać umią? Tyle miało wystarczć Polakom za Generalnej Guberni, teraz też wystarczy - tym bardziej na potrzeby posła na Sejm RP.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • czarekmat(2019-02-19 17:41) Zgłoś naruszenie 2414

    Mam 55lat i do dzis nie wiem po co mi byly te wszystkoe sinusy cosinusy i inne cuda!

    Pokaż odpowiedzi (4)Odpowiedz
  • niemoty rządowe(2019-02-19 17:19) Zgłoś naruszenie 1417

    to ********** nauczycieli bo źle uczą, a robią to specjalnie po to aby uczniowie korzystali z korepetycji, to rząd nie wie o co chodzi czy udaje idiotę, wiadomo, że chodzi o pieniądze

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • rodzic(2019-02-19 16:03) Zgłoś naruszenie 260

    Przede wszystkim jest mało godzin matematyki w szkole ,a program przeładowany.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Anuszka(2019-02-19 14:09) Zgłoś naruszenie 264

    Uważam,że podstawa programowa jest przeładowania, nie ma czasu na utrwalenie wiedzy i w efekcie uczniowie nie umieją rozwiązać nawet łatwych zadań.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • zzzzz(2019-02-19 13:45) Zgłoś naruszenie 495

    Po pierwsze powinno się poprawić podstawę programową - dostosować wymagania do poziomu uczniów i ich możliwości, obecne pokolenie ma problem z przyswojeniem tego co 10, 15 lat nie sprawiało dzieciakom trudności. Po drugie i kolejne każde zagadnienie powinno być odpowiednio przećwiczone, więcej czasu (godzin) na realizację danego problemu. Obecnie jest tak ,że na 10 przykazań są 2 godz. religii w tygodniu a np na równania kwadratowe - wprowadzenie, przećwiczenie i sprawdzian 3 lub 4 godz. matematyki w tygodniu.

    Odpowiedz
  • Nika(2019-02-19 13:01) Zgłoś naruszenie 2017

    Jest kilka czynników, które doprowadził do tej sytuacji: 1. Nauczyciele - niestety nie każdy, kto studiował matematykę umie przekazać tą wiedzę (znam z autopsji, niestety pani, która przyszła nas uczyć mat. w LO zaraz po studiach wielokrotnie się mieszała, nie umiała porządnie wytłumaczyć tematów) lub bardziej liczą na kasę z korepetycji, więc w klasie niewiele co robią (znam takiego co nawet jest dumny z tego, że zmusza swoich uczniów do przychodzenia do siebie na korki); 2. Podręczniki - tu już zaczyna się w szkole podstawowej - przykłady wzorów są wykonane tylko dla prostych zadań, niestety, gdy pojawiają się bardziej skomplikowane przykłady w ćwiczeniach, dziecko nie ma jak się odnieść do wiedzy z podręcznika... co na dłuższą metę jest frustrujące; 3. Mało czasu, pędzenie z materiałem, hasła w stylu "powinniście to już wiedzieć z poprzedniej szkoły", zamiast powtórzyć i się upewnić, czy nie ma problemów z tym zagadnieniem;

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane