Nowy egzamin do KSSiP. Minister ogłosił limity miejsc na 2018

autor: Maciej Suchorabski20.04.2018, 07:00; Aktualizacja: 07.11.2018, 10:45
Egzamin wstępny 2016

Nie są znane jeszcze dokładne terminy przeprowadzenia tegorocznych egzaminówźródło: Materiały Prasowe

Tegoroczni kandydaci na aplikację prokuratorską i sędziowską będą musieli zmierzyć się z nowym testem jednokrotnego wyboru, którego pozytywne zaliczenie otworzy możliwość podejścia do II etapu egzaminu kwalifikacyjnego.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:gazetaprawna.pl
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (13)

  • od fundamentów(2018-04-22 18:01) Zgłoś naruszenie 39

    O ile prokurator jest klasycznym przykładem urzędnika państwowego, to zastanawia mnie skąd sędzia ma legitymację do bycia sędzią? Sędzia może być urzędnikiem administracji sądowej - ale wtedy nie jest żadną trzecią władzą. Może być trzecią władzą, ale wtedy nie ma demokratycznej legitymacji do bycia władzą równorzędną władzy ustawodawczej i wykonawczej, od których jest całkowicie zależny. Cały ten system jest nie dość, że niewydolny to jeszcze nielogiczny.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Ja9870(2018-04-20 14:52) Zgłoś naruszenie 31

    Skąd informacja że test będzie wielokrotnego wyboru? W rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości jest informacja w par. 4 ust. 3, że test jest jednokrotnego wyboru.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • kaka(2018-04-20 11:45) Zgłoś naruszenie 35

    Z kilku powodów: 1. zwiększanie kompetencji referendarzy sądowych (postępowanie egzekucyjne, karne wykonawcze), 2. malejąca liczba spraw karnych, 3. planowane znaczne "oddłużenie" obywateli przez skrócenie terminów przedawnienia, 4. znaczna liczba aktualnie uczących się aplikantów, w szczególności podwójny rocznik z aplikacji sędziowskiej według nowych zasad i aplikantów po aplikacji ogólnej, 5. znaczna liczba osób posiadających uprawnienia po starej aplikacji sędziowskiej, które do 2024 r. będą posiadały uprawnienia do ubiegania się o etat sędziowski, 6. spadek liczby sędziów odchodzących w stan spoczynku po zakończeniu aktualnych przetasowań, 7. doświadczenie życiowe, które jak dotychczas zawsze wskazywało, że liczba aplikantów jest faktycznie zbyt wysoka w stosunku do potrzeb (tak było na starej aplikacji, tak wyszło i po nowej, gdzie dla aplikantów najpierw szukano etatów referendarskich a potem latami zbierano etaty sędziowskie); 8. możliwość nabycia uprawnień do ubiegania się o etat poprzez przystąpienie do egzaminu po wykonywaniu zawodu asystenta i referendarza sądowego; 9. możliwość uzupełnienia ewentualnych braków osobami z korporacji (co z resztą zakładała reforma asesury). Także 60 to moim zdaniem (przynajmniej jeszcze przez 2-3 lata) liczba miejsc optymalna.

    Odpowiedz
  • AplikantTwój(2018-04-20 09:10) Zgłoś naruszenie 824

    Kasa się kończy! Już nie ma tyle środków na asesrów- ziobrowych nominatów, których status można swobodnie zmienić ustawa, bo konstytucja o nich nie mówi. Zastepowanie sądów asesoriami to tworzenie korpusu ochrony prawnej Misiewiczów. Oni orzekna, że protesty to wykroczenia, naruszenia porządku i blokada drogi.. Dla wyjątkowo posłusznych etat Komisarza Wyborczego i dodatkowa pensja!!!

    Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedz
  • kaka(2018-04-20 09:10) Zgłoś naruszenie 219

    110 w przypadku aplikacji sędziowskiej to nadal zbyt dużo. Będzie problem ze znalezieniem dla nich etatów asesorskich. Moim zdaniem liczba aplikantów sędziowskich powinna wynosić około 60. Absolutny górny limit to 75 miejsc.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane