Uruchomienie cyklu podcastów jest strategicznym ruchem, który potwierdza pozycję WSKZ jako renomowanej uczelni, aktywnie reagującej na potrzeby społeczne. W czasach, gdy sfera zdrowia psychicznego przestaje być tematem tabu, rośnie zapotrzebowanie na rzetelną, opartą na dowodach wiedzę. Uczelnia, zapraszając do projektu czołowych polskich naukowców, bierze na siebie rolę instytucji zaufania publicznego. To właśnie kadra akademicka - w tym wypadku eksperci z dziedziny psychologii – staje się gwarantem merytorycznej wartości przekazu, odróżniając go od powierzchownych treści popularnonaukowych.
Gospodarzem serii jest prof. dr hab. Artur Ziółkowski, wykładowca WSKZ i doświadczony psycholog, co zapewnia ciągłość i wysoki poziom merytoryczny całego cyklu. Dobór gości jest równie imponujący. W pierwszym odcinku wystąpi prof. dr hab. Tomasz Grzyb, dziekan Wydziału Psychologii Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, specjalizujący się w psychologii społecznej. Planowana seria 25-30 odcinków w pierwszej edycji sugeruje, że słuchacze będą mieli okazję zapoznać się z całym spektrum współczesnej psychologii, od neuropsychologii po psychologię podejmowania decyzji. Wśród ekspertów, którzy tworzą środowisko naukowe uczelni i podcastu, znajdują się takie autorytety jak prof. Kazimierz Pospiszyl, prof. Mariusz Jędrzejko czy dr Rafał Muda , laureat Nagrody Prezesa Rady Ministrów.
Temat inauguracyjnego odcinka - „Psychologia szczęścia: czy można się go nauczyć?” - jest nie tylko chwytliwy, ale i niezwykle istotny z perspektywy naukowej. Dyskusja wykracza poza potoczne rozumienie szczęścia jako stanu euforii, wprowadzając pojęcia z psychologii pozytywnej, takie jak dobrostan, rezyliencja czy rola świadomych praktyk w kształtowaniu satysfakcji z życia. Podcast „To się w głowie nie mieści” staje się w ten sposób narzędziem demistyfikacji złożonych pojęć psychologicznych, czyniąc je zrozumiałymi dla szerokiej publiczności, bez utraty naukowej precyzji.
Inicjatywa Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego to więcej niż tylko seria rozmów. To przemyślany projekt, który łączy misję edukacyjną z promocją nauki, pokazując, że dyskurs akademicki może i powinien być częścią ogólnospołecznej debaty. Stanowi on dowód na to, że renomowana uczelnia to nie tylko mury i programy studiów, ale żywe centrum myśli, które dzieli się swoją wiedzą i inspiruje do głębszego zrozumienia ludzkiego umysłu.