Volvo Car Group i Ericsson będą współpracować w zakresie usług internetowych w samochodach Volvo. Kierowca będzie mógł pobierać aplikacje, dokonywać rezerwacji usług on-line oraz komunikować się z innymi poprzez połączenie internetowe.

Volvo Cars i Ericsson chcą wspólnie budować technologiczny ekosystem w nowych modelach samochodów. Połączenie sieciowe oparte na wielofunkcyjnej platformie Ericsson zapewni m.in. multimedialne serwisy komunikacyjne oraz aplikacje w samochodach Volvo.

Dzięki temu kierowcy i pasażerowie samochodów będą mogli swobodnie korzystać z internetu podczas podróży. System sieciowy obejmie wszystkie rynki Volvo na całym świecie. Zarządzanie serwisami internetowymi, doradztwo i integracja systemów dostarczana będzie przez firmę Ericsson.

"Samochody w niedalekiej przyszłości obejmie ten sam poziom usług cyfrowych, do jakich nasi konsumenci są przyzwyczajeni w swoich domach lub w pracy. Jest to strategicznie ważna część inwestycji Volvo Cars, w której chcemy być liderem" - powiedział Lex Kerssemakers, starszy wiceprezes ds. strategii produktu i zarządzania linią pojazdów w Volvo Car Corporation.