statystyki

Prototyp widmo auta elektrycznego

autor: Tomasz Jóźwik25.01.2018, 07:41; Aktualizacja: 25.01.2018, 08:34
Laureaci konkursu ElectroMobility Poland

Laureaci konkursu ElectroMobility Polandźródło: Dziennik Gazeta Prawna

ElectroMobility Poland przesunęła termin zgłaszania projektów do konkursu, nie chciała ujawnić, kto zasiada w jury, ani ile ostatecznie zgłoszeń wpłynęło. W końcu wczoraj zabrała głos. Ale niewiele powiedziała.

Reklama


Spośród kilkunastu zgłoszonych projektów spółka ElectroMobility Poland wybierze auto elektryczne, które w przyszłości ma szansę trafić do masowej produkcji

200 chętnych, naście pomysłów

„Niemal 200 podmiotów chce zbudować prototyp polskiego samochodu elektrycznego” – ogłosiła wczoraj ElectroMobility Poland (EMP), firma powołana w celu uruchomienia masowej produkcji polskiego samochodu elektrycznego. Firmy, projektanci i konstruktorzy, którzy zamierzają wziąć w udział w przetaczającej się przez branżę motoryzacyjną rewolucji, połączyły się w konsorcja, czego efektem jest kilkanaście projektów zgłoszonych do EMP.

– Dzięki temu zmaksymalizowali swój potencjał, a do EMP trafiły wartościowe propozycje. Poziom zgłoszeń, jest – jak się spodziewaliśmy – zróżnicowany, ale wiemy już, że zawierają one ciekawe rozwiązania, które będą mogły zostać przez nas praktycznie wykorzystane w pracach nad e-autem – tak liczbę i jakość zgłoszeń komentował Piotr Zaremba, dyrektor zarządzający EMP.

Porozumienie, którego efektem jest zgłoszenie do konkursu, zawarło m.in. kilkanaście firm skupionych wokół Polskiej Grupy Motoryzacyjnej (PGM). To stowarzyszenie skupiające polskich producentów części i podzespołów dla przemysłu motoryzacyjnego. W skład porozumienia weszli członkowie PGM i firmy współpracujące ze stowarzyszeniem. Między innymi Sanok Rubber Company, notowany na warszawskiej giełdzie dostawca wyrobów gumowych, wytwarzający filtry PZL-Sędziszów czy produkująca komponenty z tworzyw sztucznych i formy wtryskowe Sierosławski Group.


Pozostało jeszcze 78% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Reklama

Komentarze (1)

  • elektryki to przekret(2018-01-26 08:27) Zgłoś naruszenie 11

    Polska siedzi na wodorze wiec powinna opracowac auto na ekologiczny i tani wodor a nie kombinowac z bateriami ktorych utylizacja trwa 12lat a drogie baterie wymienia sie co gora 8lat a jeszcze do produkcji energii elektrycznej jest potrzeba mase spalonego wegla wiec gdzie ma byc ta oszczednosc.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie