Jorgen Bang-Jensen, prezes P4, operatora sieci Play, podczas konferencji na targach MWC 2014 w Barcelonie podał główne założenia strategii na 2014 rok. Kluczem do walki o klientów ma być internet LTE.

Prezes Bang-Jensen poinformował, że liczba 1300 stacji bazowych w 2013 roku zostanie powiększona do końca bieżącego roku do 3700, aby objąć 70 procent populacji Polski. "Na rynku LTE chcemy być challengerem. Skupimy się też na aukcji (na częstotliwości 800 i 2400 MHz - przyp. red.), ale za wcześnie odpowiadać, czy staniemy do niej sami, czy wspólnie z innym operatorem" - twierdzi Bang-Jensen. Aktualnie 10 procent ruchu internetowego w Play to LTE, a połowa urządzeń mobilnych w Play obsługuje tę technologię.

Prezes P4 wskazał na zwiększenie sprzedaży tabletów w związku z rozwojem ofert internetowych. Stwierdził również, że nadchodzi koniec feature phone'ów (telefonów z wieloma dedykowanymi funkcjami odróżniającymi ich od zwykłych telefonów, ale nie smartfonów - przyp. red.). "Wielu wystawców na MWC zaprezentowało świetne urządzenia za 50 dolarów. To koniec feature phone'ów na rynku" - powiedział Bang-Jensen. Aktualnie 90 procent urządzeń sprzedawanych przez operatora to smartfony. Najpopularniejszymi, flagowymi telefonami w 2013 roku w Play były Samsung Galaxy S3, HTC One, Nokia Lumia 625, LG Swift l5 oraz Sony Xperia.

Prezes Play zauważył również, że polski rynek pod względem ofert no limit jest unikatowy, a nielimitowane oferty stały się dla polskich klientów normą.