statystyki

Hojnie zasilana z budżetu państwa TVP odwróciła niekorzystny trend spadkowy

autor: Elżbieta Rutkowska05.06.2018, 07:21; Aktualizacja: 05.06.2018, 13:02
Mimo dobrego pierwszego kwartału nadawca publiczny planuje zakończenie tego roku stratą. Paradoksalnie może się do tego przyczynić impreza, którą latem TVP chce przyciągnąć do siebie miliony widzów – czyli piłkarskie mistrzostwa świata w Rosji

Mimo dobrego pierwszego kwartału nadawca publiczny planuje zakończenie tego roku stratą. Paradoksalnie może się do tego przyczynić impreza, którą latem TVP chce przyciągnąć do siebie miliony widzów – czyli piłkarskie mistrzostwa świata w Rosjiźródło: ShutterStock

Pieniądze z budżetu państwa pomogły telewizji publicznej poprawić wyniki głównych anten. Liderami nadal są jednak Polsat i TVN.

Hojnie zasilana z budżetu państwa TVP odwróciła wiosną niekorzystny trend spadkowy, jeśli chodzi o udział w widowni telewizyjnej. TVP 1 i TVP 2 w zakończonym właśnie sezonie poradziły sobie lepiej niż przed rokiem. Obie stacje zwiększyły udziały w grupie komercyjnej, czyli wśród widzów mających 16–49 lat. To ważne, bo od tych wyników zależą wpływy reklamowe. Ponadto Dwójka zanotowała wzrost udziału wśród wszystkich widzów.

Katarzyna Baczyńska, dyrektor ds. telewizji w domu mediowym Codemedia, zwraca uwagę, że choć wzrost TVP 1 i TVP 2 w grupie komercyjnej nie był wiosną duży, to z punktu widzenia profilu widowni tych stacji jest bardzo istotny – bo telewizja publiczna zawsze miała trudności z przyciąganiem do swoich programów młodszego audytorium. Największy skok wykonała Jedynka. – Prawdopodobnie głównie ze względu na dużą liczbę transmisji sportowych – stwierdza Baczyńska. W setce najchętniej oglądanych wiosną audycji przeważają pozycje emitowane w telewizji publicznej. Największymi hitami okazały się transmisje skoków narciarskich – konkurs w Vikersund obejrzało 6,4 mln osób. Pół miliona widzów mniej miał piłkarski mecz towarzyski Polska – Korea. W Dwójce królował serial „M jak miłość” (najpopularniejszy odcinek obejrzało 6,3 mln osób), a z programów rozrywkowych najlepiej wypadła „Familiada” (3,2 mln).


Pozostało jeszcze 38% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane