statystyki

Youtuberzy sięgają gwiazd TV

autor: Sylwia Czubkowska10.10.2017, 07:34; Aktualizacja: 10.10.2017, 08:17
Rynek reklamy i mediów coraz poważniej traktuje youtuberów jako konkurencję dla tradycyjnej telewizji.

Rynek reklamy i mediów coraz poważniej traktuje youtuberów jako konkurencję dla tradycyjnej telewizji.źródło: ShutterStock

Już 26 autorskich kanałów na polskim YouTubie ma ponad milion subskrybentów. Depczą po piętach telewizyjnym gwiazdom nie tylko pod względem rozpoznawalności, lecz także zarobków.

Reklama


– 8 października minęło pięć lat od startu. Wtedy mieszkałem z rodzicami i studiowałem, kanału na YouTubie nie traktowałem jako możliwości zarabiania. Dziś nasza firma zatrudnia blisko 40 osób i właśnie zdobyliśmy inwestora, dzięki któremu będziemy w stanie rozwinąć dział sprzedażowy – mówi Cezary Jóźwik, 25-latek i współtwórca kanału Abstrachuje. Wyciąga wizytówkę, na której figuruje jako członek zarządu i z dumą opowiada, jak wraz z kolegami Robertem Pasutem i Rafałem Masnym udało mu się zbudować firmę. Kanał Abstrachuje.tv ma już ponad 2,8 mln subskrybcji, a 185 zamieszczonych w nim klipów odtworzono łącznie 736 mln razy. Autorzy stworzyli też własną markę odzieżową Abstrawear, ich ubrania można kupić przez internet i od ponad dwóch lat w sklepie stacjonarnym w Złotych Tarasach.

– Żeby się dalej rozwijać i trochę uniezależnić od sieci LifeTube, która zrzesza największych youtuberów, potrzebujemy zastrzyku finansowego. Dzięki niemu zainwestujemy w dział sprzedaży i będziemy mogli bardziej samodzielnie prowadzić biznes – dodaje Jóźwik.


Pozostało jeszcze 79% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane

Reklama