statystyki

Koniec białych plam na mapie komunikacji publicznej

autor: Urszula Mirowska-Łoskot27.07.2017, 07:31; Aktualizacja: 27.07.2017, 10:22
Projekt przewiduje także ustanowienie obowiązku opracowywania planów zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego (planów transportowych) przez wszystkie samorządy

Projekt przewiduje także ustanowienie obowiązku opracowywania planów zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego (planów transportowych) przez wszystkie samorządyźródło: ShutterStock

 Co piąta polska gmina (490) ma niski wskaźnik dostępu do komunikacji publicznej. Tak wynika z raportu „Monitoring rozwoju obszarów wiejskich”, realizowanego w ramach Forum Inicjatyw Rozwojowych Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej we współpracy z Instytutem Rozwoju Wsi i Rolnictwa Polskiej Akademii Nauk.

Istnieją w naszym kraju miejsca, do których w ogóle nie dociera jakikolwiek transport publiczny lub przyjeżdża np. jeden autobus raz dziennie. Osoby, które nie mają auta, proszą o pomoc sąsiadów lub w takcie roku szkolnego zabierają się gimbusem, który dowozi dzieci do szkoły. Dla wielu ludzi samochód przestał być dobrem luksusowym, a stał się niezbędnym środkiem transportu.

– Jednak nie wszyscy są w stanie prowadzić auto, choćby osoby niepełnosprawne, starsze, chore, biedne czy dzieci. Wykluczenie transportowe może przerodzić się z czasem w wykluczenie społeczne – zwraca uwagę Jarosław Gonciarz, poseł PiS.

Mimo iż do zadań własnych gminy należą sprawy lokalnego transportu zbiorowego, to samorządy sobie z tym zadaniem nie radzą. Szczególnie małe gminy, np. na peryferiach wschodniej Polski mają ograniczone środki finansowe.

Poseł PiS zwróci się do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa o podjęcia działań, które rozwiążą ten problem.


Pozostało jeszcze 50% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • TO JEST BARDZO SMUTNE !(2018-06-16 10:11) Zgłoś naruszenie 10

    samorządy nie radzą z pozamiejskim transportem zbiorowym z powodu fatalnej ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, gdzie Art. 20-ty zakazuje przyznawania prawa wyłącznego , a którego to prawa, niestety z tego powodu, samorządy nie mogą przyznawać zamiast wypłacania pieniędzy samorządowych dla operatorów , a co w prostej konsekwencji doprowadziło do zniszczenia drogowego pozamiejskiego regionalnego transportu zbiorowego w Polsce. Niestety przyjęcie zaproponowanego przez Ministerstwo Infrastruktury projektu nowelizacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym UD 126, w wersji z dnia 16.02.2018, nie tylko ,że nie zmniejszyłoby ilości białych plam, niestety znacznie zwiększyłoby ich ilość, z powdu np. utrzymaniem tzw. wolnoamerykanki czyli Art. 20-ego, al tez z powodu dodanego przez to MI, haniebnego Art. 5a, który w zasadzie proponuje komunikacje zbiorową tylko na głównych szlakach komunikacyjnych, czyli jak to było przed ok. 100-tu laty- AŻ TRUDNO UWIERZYĆ ŻE PiS MÓGŁBY COŚ TAKIEGO ZROBIĆ

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane