statystyki

Klient nie może odpowiadać za przerwy w działaniu serwisu internetowego

autor: Piotr Pieńkosz06.07.2015, 08:29; Aktualizacja: 06.07.2015, 08:43
kobieta-komputer

W przypadku, gdy konsument nie złoży w terminie z przyczyn technicznych właściwego oświadczenia drogą elektroniczną, ale będzie to spowodowane przesłankami leżącymi po jego stronie (np. awarią jego komputera), firma pożyczkowa, tudzież inny przedsiębiorca, nie ponosi odpowiedzialności. Klient może mieć wtedy pretensje jedynie do siebie.źródło: ShutterStock

Spłacam zobowiązanie w jednej z firm pożyczkowych. Chciałem złożyć pewne oświadczenie drogą elektroniczną, za pośrednictwem profilu klienta na stronie internetowej firmy. Niestety, witryna była niedostępna przez kilka dni, co uniemożliwiło mi przesłanie w terminie wspomnianego oświadczenia. Teraz ponoszę negatywne konsekwencje. Czy firma pożyczkowa nie powinna wziąć na siebie odpowiedzialności za błędy w działaniu swoich systemów informatycznych – pyta czytelnik.

Reklama


Przy wymianie oświadczeń między stronami drogą elektroniczną prawidłowe działanie systemów informatycznych lub też stron internetowych ma kolosalne znaczenie. Zakłócenia w funkcjonowaniu kanałów komunikacji elektronicznej mogą przeszkodzić w skutecznym złożeniu danego oświadczenia, a to z kolei może w dalszej kolejności wpłynąć na sposób realizacji umowy, a więc na prawa i obowiązki stron.


Pozostało jeszcze 74% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama