Jak skutecznie złożyć reklamację? Jak uzyskać odszkodowanie? Gdzie udać się po pomoc gdy nieuczciwy przedsiębiorca nie wywiązuje się z umowy? Na te i inne pytania dotyczące praw konsumenta odpowiadali eksperci podczas Targów Wiedzy Konsumenckiej 15 marca w Centrum Handlowym Wola Park. Organizatorem wydarzenia było Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

Jak wskazywali eksperci, pokrzywdzeni nie są świadomi, że mogą się zwrócić o pomoc do tak wielu instytucji. Podczas Targów konsumenci najczęściej pytali o sposób złożenia reklamacji lub jak skutecznie uzyskać odszkodowanie.

Jednak, jak podkreślali specjaliści, świadomość klientów dotycząca posiadanych praw z roku na rok rośnie. Wiele osób, które przyszły w sobotę na imprezę, chętnie korzystało z przygotowanych folderów wyjaśniających kiedy możemy żądać od przedsiębiorcy np. naprawy towaru lub zwrotu pieniędzy.

Specjaliści wyjaśniali także przepisy prawne, dotyczące konkretnych praw. Zmiana prawa konsumenckiego, które wejdzie w życie już w czerwcu, znacząco wzmocni pozycję klienta.

Przedstawiciele 7 instytucji prokonsumenckich udzielali rad i wyjaśniali jak dochodzić swoich praw. Organizatorzy specjalnie na tę okazję przygotowali mini-przewodnik, w którym podali adresy i telefony organizacji, do których można się zwrócić z prośbą o pomoc. Poradnik, jak też inne szczegółowe informacje dostępne są na stronie targiwiedzykonsumenckiej.pl.

Jak podkreślał Paweł Rokicki ze Stowarzyszenia Konsumentów Polskich ideą imprezy jest poprawienie wiedzy konsumenta na temat jego praw i pokazanie mu, gdzie może uzyskać bezpośrednią pomoc.

Porad udzielali:
- Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
- Miejski Rzecznik Konsumentów w Warszawie
- Europejskie Centrum Konsumenckie
- Rzecznik Ubezpieczonych
- Urząd Regulacji Energetyki
- Urząd Komunikacji Elektronicznej
- Inspekcja Handlowa






Już piąty raz Stowarzyszenie Konsumentów Polskich zorganizowało Targi Wiedzy Konsumenckiej. Co roku z okazji Światowego Dnia Praw Konsumenta 15 marca organizacja przygotowuje spotkania poświęcone pozycji klienta w polskim prawie.

Dziennik Gazeta Prawna objęła patronat medialny nad wydarzeniem.