Polacy coraz częściej radzą się rzeczników konsumentów. W ubiegłym roku udzielili oni ponad 444 tysięcy porad. Najczęściej skarżymy się na kupione obuwie, odzież czy sprzęt RTV i AGD.

Rzeczniczka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Małgorzata Cieloch podkreśla w rozmowie z Informacyjną Agencją Radiową, że lista najczęstszych skarg i porad nie zmienia się od lat. Najczęściej zgłaszaliśmy się do rzeczników w sprawach kupna obuwia i odzieży (75 167 porad i 14 804 wystąpienia), sprzętu RTV i AGD (38 821 skarg i 3 291 wystąpień) czy elementów wyposażenia mieszkania (23 236 porad i 2 953 wystąpienia).

Polacy skarżą się nie tylko na zakupione towary, ale także na usługi. Najwięcej skarg dotyczyło usług telekomunikacyjnych (51 487 porad i 8 973 wystąpienia). Małgorzata Cieloch w rozmowie z IAR dodaje, że wzrasta liczba skarg na usługi finansowe. Rzecznicy konsumentów udzielili w ubiegłym roku w tej dziedzinie 24 126 porad i 2 609 razy występowali do przedsiębiorców.

W ubiegłym roku z tego rodzaju pomocy konsumenci skorzystali 444 391 razy (w 2011 roku był to 413 832, a w 2010 roku 416 323). W kraju działa 371 miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów, którzy udzielają bezpłatnych porad i informacji na temat przysługujących nam praw.