statystyki

Wojewoda nie uchylił łódzkiej uchwały reklamowej, ale wątpliwości pozostały

autor: Wojciech Gwóźdź25.01.2017, 10:25; Aktualizacja: 25.01.2017, 11:52
biznes, prawo, dokument, podpis

Wprowadzanie do uchwał reklamowych bardzo drobiazgowych postanowień może doprowadzić do tego, że jadąc samochodem oklejonym firmowymi reklamami, będziemy musieli studiować, czy miasto, do którego jedziemy, wprowadziło stosowne zapisy dotyczące takich reklam i czy czasami postanowień tych nie łamiemyźródło: ShutterStock

PROBLEM: W Łodzi, jako drugim mieście w Polsce po Ciechanowie, weszła w życie uchwała w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. O ile ciechanowskie przepisy zostały znacząco ograniczone przez wojewodę mazowieckiego, to łódzkie przeszły taki sprawdzian bez uszczerbku. Czy to znaczy, że inne miasta mogą ją traktować jako wzorzec idealny? Nie do końca. Są bowiem obawy co do konstytucyjności uchwały, a ponadto nie wszystkie jej regulacje wydają się do końca trafne.

Reklama


Wątpliwości w stosunku do uchwał reklamowych, nie tylko łódzkiej, budzi możliwość regulowania sytuacji prawnej tych urządzeń i tablic reklamowych, które wcześniej powstały w sposób całkowicie legalny (na podstawie ostatecznych decyzji o warunkach zabudowy oraz pozwoleń na budowę). Przepisy ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, upoważniające rady gmin do stanowienia uchwał reklamowych, są bardzo lakoniczne. Nie zawierają ograniczeń co do możliwości wprowadzania nakazów i zakazów również w stosunku do takich nośników. Mogą więc zakazać istnienia legalnych do tej pory reklam bez rekompensaty dla ich właścicieli. Rozwiązanie takie jest wątpliwe konstytucyjnie.


Pozostało jeszcze 90% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane

Reklama