statystyki

Sprawozdanie z działalności rzecznika finansowego: Ponad milion reklamacji, tysiące pozwów

autor: Łukasz Wilkowicz11.04.2017, 07:40; Aktualizacja: 11.04.2017, 08:06
dokumenty

1,3 mln reklamacji złożyliśmy w minionym roku w instytucjach finansowych – tak wynika ze sprawozdania z działalności rzecznika finansowego.źródło: ShutterStock

Banki są bardziej skore do pozytywnego rozpatrywania skarg klientów niż ubezpieczyciele.

USŁUGI

1,3 mln reklamacji złożyliśmy w minionym roku w instytucjach finansowych – tak wynika ze sprawozdania z działalności rzecznika finansowego. Instytucja działa na mocy uchwalonej w 2015 r. ustawy o rozpatrywaniu reklamacji na rynku finansowym. Raz w roku RF zbiera ze wszystkich firm działających na naszym rynku finansowym informacje na temat realizowania przez nie nowych przepisów. Danych za 2016 r. nie da się porównać z wcześniejszymi okresami. W odniesieniu do 2015 r. informacje dotyczyły niecałych trzech miesięcy, czyli czasu od momentu wejścia w życie ustawy.

Informacje RF wskazują, że 57 proc. spraw zgłoszonych przez klientów zostało rozpatrzonych pozytywnie.


Pozostało jeszcze 76% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (4)

  • marcossss(2017-04-11 22:18) Zgłoś naruszenie 50

    "Banki są bardziej skore do pozytywnego rozpatrywania skarg klientów niż ubezpieczyciele." BZDURY! W życiu mi się nie zdarzyło, żeby bank rozpatrzył pozytywnie moją reklamację. Banki nie respektują prawa, a klientów mają gdzieś.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Uwaga na millennium(2017-04-11 22:34) Zgłoś naruszenie 50

    Co to za brednie? Ja do gangu millennium wysłałem 47 reklamacji , 9 wezwań, 4 oświadczenia. Odpowiadali kłamstwa albo wcale nie odpowiedzieli. Ale sąd nadchodzi wielkimi krokami :)

    Odpowiedz
  • irmina(2017-04-12 11:00) Zgłoś naruszenie 00

    Jeżeli banki rozpatrują pozytywnie 0% naszych reklamacji, to w ubezpieczeniach chyba mają ujemną wartość rozpatrzonych pozytywnie reklamacji.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane