statystyki

Sprawozdanie z działalności rzecznika finansowego: Ponad milion reklamacji, tysiące pozwów

autor: Łukasz Wilkowicz11.04.2017, 07:40; Aktualizacja: 11.04.2017, 08:06
dokumenty

1,3 mln reklamacji złożyliśmy w minionym roku w instytucjach finansowych – tak wynika ze sprawozdania z działalności rzecznika finansowego.źródło: ShutterStock

Banki są bardziej skore do pozytywnego rozpatrywania skarg klientów niż ubezpieczyciele.

USŁUGI

1,3 mln reklamacji złożyliśmy w minionym roku w instytucjach finansowych – tak wynika ze sprawozdania z działalności rzecznika finansowego. Instytucja działa na mocy uchwalonej w 2015 r. ustawy o rozpatrywaniu reklamacji na rynku finansowym. Raz w roku RF zbiera ze wszystkich firm działających na naszym rynku finansowym informacje na temat realizowania przez nie nowych przepisów. Danych za 2016 r. nie da się porównać z wcześniejszymi okresami. W odniesieniu do 2015 r. informacje dotyczyły niecałych trzech miesięcy, czyli czasu od momentu wejścia w życie ustawy.

Informacje RF wskazują, że 57 proc. spraw zgłoszonych przez klientów zostało rozpatrzonych pozytywnie.


Pozostało 76% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (4)

  • marcossss(2017-04-11 22:18) Zgłoś naruszenie 50

    "Banki są bardziej skore do pozytywnego rozpatrywania skarg klientów niż ubezpieczyciele." BZDURY! W życiu mi się nie zdarzyło, żeby bank rozpatrzył pozytywnie moją reklamację. Banki nie respektują prawa, a klientów mają gdzieś.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Uwaga na millennium(2017-04-11 22:34) Zgłoś naruszenie 50

    Co to za brednie? Ja do gangu millennium wysłałem 47 reklamacji , 9 wezwań, 4 oświadczenia. Odpowiadali kłamstwa albo wcale nie odpowiedzieli. Ale sąd nadchodzi wielkimi krokami :)

    Odpowiedz
  • irmina(2017-04-12 11:00) Zgłoś naruszenie 00

    Jeżeli banki rozpatrują pozytywnie 0% naszych reklamacji, to w ubezpieczeniach chyba mają ujemną wartość rozpatrzonych pozytywnie reklamacji.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane