Urząd Regulacji Energetyki po raz kolejny ostrzega przed nieuczciwymi sprzedawcami energii. Do URE wpływają skargi dotyczące nieetycznych praktyk niektórych przedstawicieli handlowych.

Dlatego warto być ostrożnym. Rzeczniczka Urzędu Agnieszka Głośniewska podkreśla, że nie każda zmiana sprzedawcy oznacza oszczędności na rachunkach. Przypomina, że coraz więcej osób decyduje się na nowego dostawcę - robi to średnio 10 tysięcy ludzi w miesiącu. Nie każdy jest jednak z tego zadowolony. Są osoby, które czują się oszukane, albo wprowadzone błąd. Każdy tego typu przypadek warto zgłosić do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - zaznacza Głośniewska.

UOKiK prowadzi kilka postępowań w tego typu sprawach.

Zmieniać dostawcę energii możemy od lipca 2007 roku. Do maja tego roku zdecydowało się na to blisko 340 tysięcy klientów indywidualnych i ponad 140 tysięcy odbiorców biznesowych.